بیانیه بعثه و سازمان حج به مناسبت 9 دی؛

حرکت عظیم روز نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد

به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیانیه ای مشترک صادر  و در آن وحدت و انسجام ملی در پرتو روشنگری و رهنمودهای هوشمندانه ولایت فقیه را  رمز عبور از آن گردنه تاریخی و پیچ خطرناک توصیف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، متن بیانیه مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بمناسبت 9 دی به این شرح است:


 


بسمه تعالی


 


یک دهه پیش رخدادی بزرگ و تاریخ‌ ساز تحت عنوان «حماسه 9 دی» توجه جهانیان را به خود جلب کرد و آنها را در تفکری عمیق فرو برد؛ رخدادی که صفحه ای از تقویم ملی کشورمان را نیز با نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» به خود اختصاص داده است.


در فضای پساانتخابات سال 1388، بستر برای فتنه انگیزی در داخل و مداخلات خارجی فراهم شد تا دشمنان با بهره گیری از تکنیک های مختلف از جنگ نرم و جوسازی رسانه ای گرفته تا حضور در اغتشاشات، اهداف شوم خود را دنبال کنند؛ غافل از اینکه «دست خدا بالاى دست آنها است» (یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِم).


روز 9 دی و حضور میلیون ها نفر از هموطنان با هدف پاسخگویی به توطئه برنامه ریزی شده دشمنان و گمراهی عده ای فریب خورده اما آزمونی بزرگ و در عین حال آموزنده بود؛ آزمونی که از بصیرت، هوشمندی، ولایت مداری و دشمن شناسی ملت ایران حکایت کرد. مردم با تکیه بر رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و تعالیم اسلام، توطئه ای را خنثی کردند که می توانست در هر کشور دیگری به بحران جدی منجر شود. بنابراین وحدت و انسجام ملی در پرتو روشنگری و رهنمودهای هوشمندانه ولایت فقیه، رمز عبور از  آن گردنه تاریخی و پیچ خطرناک بود.


امسال نیز در حالی سالروز حماسه شکوهمند نهم دی ماه فرا می رسد که در آستانه آن، دشمنان با بهره گیری از ابزارهای مختلف و بهانه کردن سهمیه بندی بنزین، بار دیگر شانس خود را برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران آزمودند؛ تیری که بار دیگر به سد مستحکم امت اسلامی خورد و کمانه آن خانه عنکبوتی دشمنان را در هم نوردید و نشان داد «جمهوریت» و «اسلامیت» به عنوان دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی همواره همپیوند و یکسو عمل می کنند.


افزون بر آن، به دنبال اغتشاشات آبان ماه بار دیگر ملت راه خود را از فتنه گران و ستیزه جویان جدا کرد و مردم با حضور در شهرهای مختلف کشور از اهداف و رفتار خرابکارانه آشوبگران و اغتشاشگران اعلام برائت کردند؛ رخدادی که نشان داد تنگناهای اقتصادی تحمیلی آمریکا، تبلیغات هدفمند رسانه ای محور عبری- غربی و عربی مانع از حضور مردم در بزنگاه های تاریخی نخواهد شد. این پیامی آشکار برای دشمنان است تا به اقتدار و استحکام نظام جمهوری اسلامی به عنوان جزیره ای باثبات در منطقه ناامن و بی ثبات خاورمیانه پی برند.


کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، نصب العین قرار دادن رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری را در برهه های دشوار توصیه کرده و عموم را به تداوم همدلی و انسجام دعوت می نمایند؛ عناصری که  بی تردید نقش تعیین کننده ای در خنثی سازی توطئه های مداوم و مکرر دشمنان دارد.


 




نظرات کاربران