سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی مسابقه کاریکاتور موهن برگزار می‌کند

«گیرت ویلدرز»، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی از تصمیم دوباره خود برای برگزاری مسابقه‌ کاریکاتور درباره پیامبر اسلام(ص)‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازخبرگزاری ها،  گیرت ویلدرز ۵۳ ساله سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در اقدامی هدفمند، دوباره درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه کاریکاتوراهانت آمیزعلیه پیامبر اسلام(ص) و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان است.


وی دیروز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که در پی برگزاری مسابقه کاریکاتور با موضوع پیامبر اسلام است.


وی بیش از یک سال پیش به دلیل واکنش‌های شدید برنامه‌ای مشابه را لغو کرد. برنامه قبلی او برای برگزاری این مسابقه باعث تظاهرات گسترده در برخی از کشورهای مسلمان از جمله پاکستان شد.


ویلدرزکه رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت در پارلمان هلند است، اظهار کرد: آزادی بیان باید بر خشونت و فتواهای اسلامی غلبه کند.


ویلدرز منتقد صریح اسلام است و تاکنون درباره پیامبر اکرم(ص) اظهارنظرهای جنجالی کرده است. همچنین فیلمی ضدقرآنی و موهن به نام «فتنه» ساخته که در آن با تحریف معانی قرآنی، به تصویرکشیدن کاریکاتور پیامبر (ص)، نسبت‌دادن حادثه ۱۱ سپتامبر و بمب‌گذاری در مادرید به مسلمانان و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای سعی در القای مطالب دروغین به جای حقایق اسلامی دارد.


در سال ۲۰۰۵ روزنامه هلندی یلانز پوستن (Jyllands-Posten) کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را منتشر کرد که موجب تظاهرات در سراسر جهان اسلام و تلاش برای قتل دبیر روزنامه و یا کورت وسترگارد (Kurt Westergaard) کاریکاتوریست آن شد.


 


ده سال بعد مسلمانان مسلح در پاریس به دفتر مجله فرانسوی شارلی ابدو که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را منتشر کرده بود حمله کرده و ۱۲ نفر را به قتل رساندند.


رسانه های غربی گزارش داده اند که گیرت ویلدرز زندگی عادی ندارد و مدتهاست که تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس است. وی در خانه‌ای امن و ضد گلوله اسکان داده‌ شده که حتی یک پناهگاه نیز دارد.


در جریان انتخابات اخیر پارلمان اروپا، حزب برای آزادی که در انتخابات دوره پیش چهار کرسی را کسب کرده بود، نتوانست هیچ کرسی ای را در پارلمان اروپا به دست آورد.




نظرات کاربران