آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است

آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است

مرجع تقلید شیعیان گفت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آن‌ها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی روز یکشنبه (8 دی ماه) در دیدار شماری از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، بر لزوم حرکت فعالانه نهادهای بین المللی و همچنین اندیشمندان جهان اسلام در زمینه دفاع از حق شیخ زکزاکی تاکید کرد


این مرجع تقلید با ابراز تأسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار داشت: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی هم در این خصوص بی‌تفاوت‌اند.


آیت‌الله مکارم شیرازی با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته و مردمی، از وی به‌عنوان شخصیتی قهرمان و مبارز یاد کرد که ۶ فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.


وی با ابراز تأسف از سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و سران کشور‌های اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کرد: ما این ظلم‌ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسئول می‌دانیم.


آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم‌سابقه دانست.


وی اظهار داشت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آن‌ها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.


این مرجع تقلید افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.


آیت‌الله مکارم شیرازی دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه‌ها را به فعالیت بیشتر وجدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کرد و گفت: باید در این زمینه اعتراض و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.




نظرات کاربران