الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد

الازهر گفت و گو با واتیکان را قطع کرد

مقامهای روحانی دانشگاه الازهر مصر روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کردند جلسات گفت و گو ( دوبار درسال ) با واتیکان پس از اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم در حمله به اسلام ، متوقف می شود.

   به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره اين تعليق گفت و گو با تكرار حمله به اسلام توسط پاپ بنديكت شانزدم حاكم واتيكان صورت گرفت .

«منا»خبرگزاري رسمي مصر به نقل از يك بيانيه الازهر نوشت: پاپ در سخنانش تصريح كرده است مسلمانان به غير مسلماناني كه دركنارشان در خاورميانه زندگي مي كنند،ظلم وستم مي كنند.

دربيانيه الازهر آمده است:اين تصميم پس از نشست فوق العاده دانشگاه تحقيقات اسلامي الازهر به رياست امام شيخ احمد الطيب اتخاد شد.

الازهر و واتيكان سالي دوبار جلساتي را براي همكاري دوجانبه برگزارمي كنند.

درپي انفجار بمب در يك كليسا در شهر اسكندريه مصر در مراسم جشن سال نو مسيحي كه منجر به كشته شدن 12 نفر شد ، پاپ حفاظت از جوامع مسيحي دنياي عرب را خواستار شد.

پاپ گفت:حمله صورت گرفته در اسكندريه نشانه اي ديگر از نياز فوري دولت هاي منطقه براي پذيرش اقدامات موثر به منظور حفاظت از اقليت هاي ديني است ، اظهاراتي كه موجب شد قاهره نماينده اش را از واتيكان را فرابخواند.

روز چهارشنبه،رهبران عرب كه نشست اقتصادي را در شرم الشيخ مصر برگزار كردند،اعتراض شان را مبني بر رد كامل مداخله بيگانگان در امور كشورهاي عرب در خصوص اقليت هاي ديني مسيحي منطقه ، ابراز كردند.


| شناسه مطلب: 9882







نظرات کاربران