مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند

مسلمانان اتیوپی خواستار رسیدگی به مساله به آتش کشیدن مساجد شدند

مسلمانان در اتیوپی، به آتش کشیدن چند مسجد در این کشور را محکوم کرده و خواستار روشن شدن و برخورد با مسببین آن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران دراتیوپی، مسلمانان در اتیوپی، به آتش کشیدن چند مسجد در آخر هفته گذشته در این کشور را محکوم کرده و خواستار روشن شدن و برخورد با مسئولین آن شدند. 
درتظاهرات در جیجیگا، شهری با اکثریت مسلمان در شرق این کشور، تظاهرکنندگان خواستار تحقیقات در مورد حملات آتش سوزی به مساجد شدند. 
در طول تعطیلات آخر هفته گذشته، چهار مسجد و یک کلیسا توسط گروه های خشمگین سوخت و بین جوامع مسیحی و مسلمان در شهر موتا ایالت منطقه آمهارا درگیری روی داد. 
نخست وزیر اتیوپی دکتر ابی احمد سوزاندن اماکن عبادی را کار "افراط گرایان" دانست و این عمل را "غیرقابل قبول" خواند.


وی در توییتی، این حملات را "تلاش افراطیون برای تجزیه تاریخ غنی سرشار از مدارا و همزیستی دینی مردم اتیوپی" توصیف کرد.  
این در حالی است که دادستان کل برهانو تسگیه طی بیانیه ای گفته بود که اقدامات جدی علیه عاملان انجام خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که چند مظنون تحت بازداشت قرار گرفته اند یا اینکه تحقیقات در مورد آنها آغاز شده یا خیر؟ 
شورای عالی امور اسلامی اتیوپی نیز از سوزاندن اماکن عبادی ابراز تأسف کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شده است.
کلیسای ارتدکس اتیوپی هم بیانیه ای صادر کرده و آتش زدن مراکز عبادی را به شدت محکوم کرده است.
شورای عالی امور اسلامی اتیوپی گفت: اگر دولت نتواند پاسخ های مناسب و فوری به خواسته های خود در رابطه با آتش زدن مساجد و مراکز تجاری در شهر موتای ایالت آمهارا ارائه دهد، خواستار تظاهرات در سطح کشور خواهد شد.
دیوان عالی کشور از دولت خواست که کمکهای لازم را برای بررسی میزان خسارات به کمیته ارائه و مرتکبین این جنایت را پیش روی عدالت قرار دهد. همچنین جبران و عذرخواهی از افراد و مؤسساتی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند صورت گرفته و مساجد به سرعت مجددا بازسازی شوند و کمیته ای برای بررسی مشکلات پیش روی جامعه مسلمانان در ایالت منطقه ای آمهارا تشکیل شود.
دولت منطقه ای گفت: تاکنون 36 فرد مظنون مسیحی و مسلمان دستگیر شده اند و این ظن وجود دارد که آنها در این حملات دست داشته باشند.


| شناسه مطلب: 98824




اتیوپی مسجد



نظرات کاربران