راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد راز و رمز سوره های هود و بلد

راز و رمز سوره های هود و بلد

مسئول دفترنمایندگی بعثه معظم رهبری در نجف اشرف با بیان  فضیلت و راز و رمز سوره های هود و بلد، تاکید کرد: در این دو سوره درس هایی برای بندگان الهی نهفته است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف روز دوشنبه (9 دیماه) درجلسه تواصی در جمع نمازگزاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت فضیلت تلاوت سوره بلد را یادآور شد و با تشریح  آیه های 111 تا 115 سوره هود، اظهار داشت: در حدیث معروفی می خوانیم که پیغمبر اکرم (ص) فرمود شیبتنی سورة هود: سوره هود مرا پیر کرد!


وی افزود: خداوند در این آیات از سوره هود می فرماید: به کسانى که ظالمند و ستم کرده اند متمایل نشوید که جهنّمى خواهید شد.


حجت الاسلام و المسلمین کاردان با اشاره به اینکه در این آیات خداوند فرمان به استقامت داده است، گفت: ایـن اسـتقامت باید تـنها انگیزه الهی داشته و به خاطر فرمان خداوند باشد.


وی در ادامه از افرادی که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشند بعنوان بدبخت ترین مردم یاد کرد و اوامر و نواهی در فرامین الهی و کلمات اهل بیت (علیهم السلام) را صریح توصیف کرد.


وی با بیان اینکه در فردای قیامت ابتدا ازما در باره نماز سوال می کنند ، افزود: اگر می خواهیم از گردنه ها عبور کنیم باید مراقب نماز مان باشیم.


وی درپایان با بیان اهمیت صبر در قرآن و اقسام آن گفت: قرآن به پیامبر (ص) صبر را توصیه می کند.


وی با تاکید براینکه نیکوکاری بدون صبر و ایستادگی میسر نیست، افزود: هرکاری که انسان بخواهد در دنیا انجام دهد اگر درآن صبر نباشد به نتیجه نمی رسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران