هیئت مسکن حج جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم عربستان می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برای فراهم کردن مقدمات سفر زائران کشورمان به حج تمتع، هیئت مسکن حج به عربستان اعزام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با گرامیداشت نهم دی‌ماه گفت: نهم دی، روز بصیرت و حمایت از انقلاب اسلامی و دفاع از راه و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله)است.


وی افزود: ملت مسلمان ایران در نهم دی ماه با حضور باشکوه خود مشت محکمی به دهان دشمنان انقلاب و نظام اسلامی کوبیدند و اعلام کردند برای همیشه روی پای خود می‌ایستند و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهند داد.


سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: ملت ایران درنهم دی ماه، پایبندی خود را به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی اعلام کرده و باردیگر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) و مقدسات و شعائر دینی بیعت دوباره‌ بستند و حمایت‌شان را از راه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) به جهانیان اعلام کردند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته درحوزه های فرهنگی و اجرایی برای فراهم شدن مقدمات عملیات حج 99 اشاره کرد و گفت: برنامه‌های حج، یکی پس از دیگری در حال انجام است و به زودی هیئت مسکن حج به عربستان اعزام خواهد شد. امیدواریم امسال نیز خداوند حجی آرام و همراه با قبولی را برای زائران جمهوری اسلامی رقم بزند.


در ادامه این جلسه آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت روز نهم دی‌ را روز بیعت مجدد ملت و جریان‌های انقلاب اسلامی با ارزش‌های دینی و ولایی دانست و گفت: در این روز دشمنی دشمنان با نظام ورهبری آشکار شد. امروز اتحاد و همدلی همه جریان‌ها بسیار مهم است و امیدواریم این مناسبت‌ها و روزها سبب تقویت همدلی بیشتر در سایه رهبری و ولایت شود.


وی در ادامه سخنان خود به مباحث اجرایی حج 99 اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اینک در حوزه های مختلف کارهای اجرایی دنبال می‌شود و همکاران ما در حوزه مسکن برای اعزام آماده شده‌اند تا با شرایط و نگاه جدید مسکن را اجاره کنند، امیدواریم کارشان را با دقت انجام دهند و مسکن مناسبی را برای حجاج ایرانی تامین کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حوزه تغذیه و تدارکات، کارها به خوبی پیش می‌رود، در حوزه تغذیه به دنبال اجاره هتل‌های خودپخت هستیم و امیدواریم تعداد این هتل‌ها را افزایش دهیم تا تنوع برای زائران ایجاد کنیم. امسال آسیب‌شناسی حج را در کارگروه‌های 20 گانه انجام داده‌ایم و برای برطرف شدن این آسیب‌ها کمیته‌ای را در این خصوص راه‌اندازی کرده‌ایم تا وارد حوزه اجرایی شده و اشکالات تکرار نشوند.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عتبات سازمان حج و زیارت، از آخرین روند اعزام زائران به عراق و سوریه گزارش داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی و جدول مشخص شده، زائران ایرانی در زمان تعیین شده به شهرهای زیارتی عراق و سوریه اعزام می‌شوند و تاکنون جای نگرانی وجود نداشته و همچنان این اعزام‌ها به صورت هوایی انجام می‌گیرد.


آقای اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این جلسه به بررسی اهم اقدام‌های صورت گرفته در کارگروه‌های 20 گانه آسیب‌شناسی حج 98 پرداخت و گفت: جلسات این کارگروه‌ها برگزار و نتایج آن در حال نهایی شدن است و پس از انجام تحلیل‌ها در خصوص اجرایی شدن آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.


همچنین در این جلسه بررسی راهکارهای عملیاتی کردن سند تعالی حج مورد بحث قرار گرفت و آقای محمدحسین رضایی مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در خصوص تدوین این سند گزارشی ارائه کرد و قرار شد برای بررسی بیشتر این سند جلسات دیگری برگزار و نتایج آن اعلام شود.


  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران