حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی:

۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد حماسه ۹ دی، با بیان اینکه گرامیداشت این حماسه چراغ راه آینده، آموزشگاه بصیرت و ولایتمداری و ایستادگی در برابر دشمن است، تصریح کرد: ۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود.

مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد حماسه ۹ دی؛ با شعار «یوم‌الله ۹دی؛ مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» بعدازظهر امروزبا تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط حجت‌الاسلام «موسوی درچه‌ای» و اجرای سرود مقدس جموری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش در میدان امام حسین(ع)  تهران  آغاز شد.


انبوه شرکت‌کنندگان که از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم در میدان امام حسین(ع) حضور یافته‌ بودند،  پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره حماسه ۹ دی و نیز شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» «مرگ بر فتنه‌گر»، «ما همه با هم هستیم، پیرو رهبر هستیم»، «من انقلابی‌ام» و ... نقش بسته بود و همزمان نیز فریاد «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و ...  سر دادند.


همچنین در گوشه‌ای از میدان امام حسین(ع)، غرفه نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برپا شده بود.


شعرخوانی احمد بابایی؛ شاعر جوان آئینی، اجرای سرود «هنگامه بصیرت» و «ایران زمین من» توسط گروه همخوانی و سرود میعاد و مداحی حسین طاهری؛ مداح اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد حماسه ۹ دی در تهران بود.


قطعنامه پایانی مراسم


در ادامه قطعنامه پایانی مراسم توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاسِ نعمت عظیم ولایت و رهبری شجاع، حکیم و مدبّر، بار دیگر با قافله‌سالارِ صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عهد و پیمان ناگسستنی خود را تجدید نموده و پایبندیی عملیی همگان به منویات معظم‌له را رمز بقای عزّت، غلبه بر فتنه‌ها و حل مشکلات جامعه می‌دانیم.


در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ایی خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملّت و دین و سکینه قلب مؤمنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌هایِ بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مُسَلَّمِ شرایط قانونی نامزدهای انتخاباتی و اِعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیر انقلابی به خانة ملت را مُصِرّانه خواهانیم.


بصیرت و ولایتمداری امت نمونة تاریخِ الهام‌گرفته از فرهنگ غنی غدیر و عاشورا با دشمن‌شناسی و حضور حماسی در صحنه برای شکست توطئه‌های رذیلانة نظام سلطه و نااهلان داخلی، اعم از غائله ۷۸ - فتنه پیچیده ۸۸ و آشوب‌های سال ۹۶ و ۹۸ بیانگر این واقعیت است که ملت به رغم دشواری‌ها و سختی‌ها، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام دینی ایستاده و آمادة جانفشانی است لکن تمامی مسئولین در قوای سه‌گانه متعهد و مکلّفِ ذاتی به پرهیز از هر نوع حاشیه‌سازی و اهتمام حداکثری برای رفع معضل تورم، گرانی، بیکاری و برخورد قاطع با مفسدین بوده و اقدام فوری و عمل به هنگام به این وظیفة خطیر راخواهانیم...


حملات هوایی وحشیانه شیطان بزرگ آمریکا به پایگاه بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق همچنین رفتار ددمنشانه دولت دیکتاتور نیجریه علیه شیعیان مظلوم بویژه عالم آگاه و مبارز نستوه، شیخ زکزاکی و همسر مکرمه ایشان را شدیداً محکوم، اهتمام حداکثری مسوولین محترم بخصوص دستگاه دیپلماسی کشور برای استفاده از ظرفیت مجامع بین المللی و رهایی این عالم جلیل القدر از بند اسارت و معالجه فوری قبل از وخیم تر شدن حالشان را خواهانیم


استمرار نورانیت حماسه ۹ دی


سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بخش بعدی این مراسم بود. وی در آغاز سخنان خود یادآور شد: ده سال از حماسه بزرگ ۹ دی می‌گذرد، اما همچنان نورانیت آن همه فتنه‌ها و نه فقط فتنه ۸۸ را خنثی می‌کند.


وی افزود: گرامیداشت حماسه ۹ دی، فقط یک گرامیداشت نیست، بلکه چراغ راه آینده، آموزشگاه بصیرت و ولایتمداری و ایستادگی در برابر دشمن است؛ ۹ دی تجلی غیرت ملتی است که وقتی دید مقابل مقدسات، عاشورا و دین ایستاده‌اند، همان جواب امام را دادند که فرمود: اگر در مقابل همه دین ما بایستید، مقابل دنیای شما می‌ایستم.


نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ۹ دی تجلی قدرت ایمان به خدا در جنگ احزاب بود، اظهار کرد: فراموش نکردیم که آمریکا، فرانسه، انگلیس، اسرائیل، مرتجعان منطقه و منافقان داخلی همه در یک جبهه آمدند که انقلاب را بشکنند، اما درود خدا بر پیروان ولایت که این فتنه را خنثی کردند.


وی افزود: ۹ دی تجلی ولایتمداری، تولی و تبری بود، ۹ دی تجلی خشم مقدس در برابر استکبار جهانی و اطاعت از ولایت بود. ۹ دی تجلی آیات فراوانی از قرآن بود و همان زمان رهبر معظم انقلاب فرمودند درود بر مردم و همه انسان‌هایی که آیات الهی را تجلی بخشیدند.


حاجی صادقی اظهار کرد: خدا با انقلاب اسلامی و به دست این مردم اراده کرده نور خود را حاکم کند و با وجود اینکه ده سال از آن تاریخ گذشته اما نور انقلاب در جهان بیشتر شده و چراغ فتنه‌گران را خاموش کرده است؛ ۹ دی تجلی مؤمنین صادقی است که خداوند آن‌ها را ستوده که نه در میدان شبهه‌افکنی دشمن می‌لرزند و نه در میدان عمل، سستی در اندیشه پیدا نمی‌کنند و گرفتار تردید نمی‌شوند.


نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: ۹ دی تجلی این آیه بود که مؤمنین همراه واقعی پیامبر(ص) را معرفی کرد که «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ »؛ آری قرآن به ما یاد داد تولی بدون تبری فایده‌ای ندارد و لایتمداری بدون استکبارستیزی راه غلط است و همه اینها برکات ۹ دی است.


راهپیمایی شرکت‌کنندگان در مراسم به سمت میدان شهدا


در پایان این مراسم، خیل جمعیت شرکت‌کننده از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا، راهپیمایی کردند و در طول مسیر همصدا، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.


برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع «بصیرت و ولایت»، نواختن زنگ بصیرت نیز در مدارس کشور و برگزاری همایش‌های گوناگون در استان‌های مختلف از جمله همایش دوهزار نفری در استان گلستان با عنوان «وحدت، بصیرت، ولایتمداری در گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور علما و مؤثرین اهل سنت از دیگر برنامه‌های این روز بوده است.




نظرات کاربران