قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود

قائم مقام وزیر بهداشت : بیمارستان‌های نجف و کربلا توسط ایران تجهیز می شود

بیمـارستـان‌هـای نجـف و کـربلا از سوی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی ایرانی بخش خصوصی تجهیز می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري رييس مركز مديريت و هماهنگي امور بازرگاني و تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت گفت: براساس آمار اعلام شده از سوي سازمان حج، روزانه بيش از 15 هزار زائر ايراني وارد شهر كربلا مي‌شوند و بهبود تجهيزات پزشكي در عراق در درجه اول به سود زائران ايراني خواهد بود. همچنين شيعيان عراقي هم از خدمات پزشكي مناسب‌تري بهره‌مند مي‌شوند چرا كه اغلب بيمارستان‌هاي كربلا و نجف قدمت 25 ساله داشته و تجهيزات پزشكي درستي ندارند.

متوليان گفت: تمام تلاش ما بر اين است كه تجهيزات پزشكي داخلي خود را به بازار عراق وارد كنيم، چرا كه تجهيزات ما بسيار ارزان‌تر از تجهيزات پزشكي كشورهاي اروپايي است. همچنين با ورود تجهيزات ايراني بسياري از توليدكنندگان خير، از لحاظ امكانات به اين بيمارستان‌ها كمك مي‌كنند و تا به حال برخي توليدكنندگان دستگاه‌هاي مهمي را به برخي بيمارستان‌هاي نجف و كربلا اهداء كرده‌اند.

وي افزود: علاوه براين، نمايشگاهي از تجهيزات پزشكي داخلي اوايل اسفند ماه در راستاي ارائه تجهيزات پزشكي به بيمارستان‌هاي كربلا و نجف در شهر كربلا برگزار مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري نمايشگاه تجهيزات پزشكي و دارويي در دوبي طي روزهاي اخير، ادامه داد: تعداد شركت‌هاي ايراني كه در سال گذشته در اين نمايشگاه حضور داشتند 85 شركت بوده و امسال 120 شركت در سه سالن بزرگ، محصولات خود را به نمايش مي‌گذارند.

وي درباره تاثير برگزاري نمايشگاه Arab health‌ براي شركت‌هاي ايراني گفت: يكي از مهم‌ترين تاثيرات برگزاري اين نمايشگاه افزايش توان ايرانيان در مقابل شركت‌هاي توليدكننده ديگر است و همچنين شركت‌هاي تجهيزات پزشكي مي‌توانند با پيدا كردن بازار در اين نمايشگاه از مزاياي خوبي بهره‌مند شوند.

قائم مقام وزير در امور تجهيزات پزشكي تصريح كرد: در سال گذشته بسياري از كشورهاي كوچك شركت‌كننده در اين نمايشگاه توانستند براي محصولات خود بازار بين‌المللي پيدا كنند به طوري كه حدود 4 ميليون دلار فروش داشتند.

وي در پايان درخصوص سياست‌هاي تجهيزات پزشكي در 5 سال آينده، اعلام كرد: ما مي‌خواهيم به سمت توليد تجهيزات پزشكي پر مصرف حركت كنيم تا با خريداري تجهيزات توليدكنندگان ايراني، هزينه فناوري توليد تجهيزات پزشكي تامين شده و به توليد صنعتي تجهيزات پزشكي برسيم.


| شناسه مطلب: 9885







نظرات کاربران