مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حج و زیارت برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نمازخانه این سازمان برگزار شد.


سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم به ویژگی‌های حاج قاسم و ابومهدی پرداخت و گفت: برای شهادت این بزرگواران می‌توان نگاه‌های مختلفی داشت، اما اینکه چه چیزی، حاج قاسم را حاج قاسم کرد؟ این موضوع در پیام و گفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی بیان شده است که اولین ویژگی برجسته را اخلاص ایشان برشمردند.


وی افزود: حاج قاسم کاری که انجام می‌داد به دنبال این نبود که این کار به نام چه کسی نوشته می‌شود، تنها برای رضای خدای متعال گام بر می‌داشت. شجاعت دومین ویژگی برجسته این سردار اسلام بود. وی وقتی اعلام کرد، سه ماه دیگر حکومت داعش پایان می‌یابد، با تمام شجاعت این سخن را بیان کرد و خوشبختانه وعده الهی نیز در این خصوص محقق و حکومت داعش از سرزمین‌های اسلامی زدوده شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مردمی بودن، زمان شناسی و در صحنه بودن را از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی عنوان کرد و یادآور شد: همین ویژگی‌های ممتاز سبب شد که این شهید بزرگوار در شب جمعه و در آستانه ایام فاطمیه (سلام‌الله علیها) به درجه شهادت نائل آید به گونه ای که روز هفتم شهادت این شهید بزگوار همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و اربعین شهادتش همزمان با روز 22 بهمن شده است.


وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی، عباسی برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله علیها) بود، تصریح کرد: این شهادت آثار و منافع زیادی خواهد داشت، همچون زمانی که مرحوم آقامصطفی خمینی شهید شدند، افراد زیادی در شهادت ایشان، گریه کردند؛ اما امام امت (قدس سره شریف) فرمودند، شهادت آقامصطفی از الطاف الهی است.



سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: این شهادت، حاج قاسم‌های زیادی را تربیت می کند، امروز این پیکرمطهر در عراق تشییع شد و وضعیت را در عراق تغییر داد، نگاه‌ها را عوض کرد و جهت فکری افراد را به جهت دینی برگرداند، این تنها بخش اندکی از آثار شهادت این شهید بزرگوار به شمار می‌آید.


وی با بیان اینکه که شهادت حاج قاسم سلیمانی، دشمنان را در منطقه به دلهره انداخته است، تاکید کرد: به یاری خداوند متعال، خون پاک این سردار شهید و شهدای مظلوم مقاومت، موجب نجات منطقه از حضور استکبار خواهد شد.




نظرات کاربران