آزمون ارتقای کارگزاران حج در سراسر کشور برگزار شد

آزمون متقاضیان ارتقا در حوزه‌های مسئولیتی کارگزاران حج تمتع به صورت همزمان در مراکز حج و زیارت استانها و تهران برگزار  شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حمیدرضا محمدی در خصوص آزمون متقاضیان ارتقا در حوزه‌های مسئولیتی کارگزاران حج تمتع گفت: این آزمون به صورت همزمان روز سیزدهم دی ماه ساعت 14 در مراکز حج و زیارت استانها و تهران برگزار  شد.
وی با بیان اینکه برای این آزمون 3 هزار و 965 نفر متقاضی واجد شرایط شرکت کردند، گفت: از میان این افراد تعدادی بعد از کسب حدنصاب امتیازهای لازم، در حوزه های مدیر و معاون کاروان، معاون مجموعه و مامور اجرایی حج مشغول به فعالیت می‌شوند.
مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت یادآور شد: افرادی که 30 درصد امتیازات آزمون روز جمعه را کسب کنند برای انجام مصاحبه و امتیازبندی بر اساس شاخص های تعیین شده در آیین نامه اجرایی، دعوت می شوند و از میان این افراد نیز به تناسب تعداد مورد نیاز و با لحاظ بالاترین امتیازات انتخاب می شوند و در لیست کارگزاران حج 99 منظور می شوند تا مدیران کاروانها از میان آنها به انتخاب عوامل و کادر مورد نظر بپردازند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: افراد پذیرفته شده برای مدیریت کاروان های حج بر اساس نیاز در هر شهر توسط سازمان دعوت و بکارگیری خواهند شد و بدون شک از نیروهای کارآمد که بهترین امتیازات و نمرات شاخص ها را کسب کرده باشند، استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متعاقبا امتیاز بندی متقاضیان براساس شاخص های تعیین شده انجام خواهد گرفت، گفت: افرادی که لازم است اطلاعات خود را در سامانه کارگزاران اصلاح و بروز کنند، هرچه سریعتر نسبت به این کار مبادرت ورزند.
وی همچنین یکی از مهمترین عوامل علت آزمون ارتقا را جوانگرایی و کادرسازی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف آزمون کادرسازی در حوزه کارگزاری حج و انتقال تجربه از افراد مجرب به افراد جدید و مشتاق است. مجموعه کارگزاران حج تلفیقی از افراد باتجربه و جدید با سوابق و شرایط مورد نیاز مبتنی بر دانش است.
محمدی با بیان اینکه یکی از تاکیدات و شاخص ها در سنوات پیش رو موضوع آشنایی کارگزاران با زبان عربی است، گفت: چون حوزه فعالیت کارگزاران حج در عربستان است بنابراین آشنایی با زبان عربی یکی از شاخص ها است و این موضوع مهم در سطح سنجی مدیران نیز تاثیرگذار خواهد بود.


گفتنی است، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، روز جمعه (13 دی ماه) با حضور در حوزه برگزاری آزمون ارتقای کارگزاران حج 1399 از روند اجرای این آزمون بازدید بعمل آورد و توصیه‌های لازم را به دست اندرکاران این آزمون ارائه کرد.




نظرات کاربران