ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در استان مرکزی آغاز شد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از آغاز عملیات ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در این استان خبر داد و گفت: این پنجره‌ها به صورت ۲ نیم ضریح خواهد بود و برای نصب به شهر سامرا ارسال می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از آغاز عملیات ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در این استان خبر داد و گفت:  این پنجره‌ها به صورت ۲ نیم ضریح خواهد بود و براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده در طول ۱۸ ماه ساخته و برای نصب به شهر سامرا ارسال می‌شوند.


«خلیل نجفی» افزود: ۲ کارگاه در شهرهای اراک و زرندیه برای ساخت این ۲ ضریح مطهر تجهیز و هزینه ساخت آنها حدود ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است.


وی اظهار داشت: بدنه اصلی ۲ نیم ضریح پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در شهر سامرا از چوب ساج است که از کشور برمه وارد می شود و استقامت آن بیش از ۴۰۰ سال می‌باشد.


نجفی بیان کرد: روکش هر یک از ضریح‌های مطهر نیز ۳۰۰ گرم آب‌کاری طلا، ۲۰۰ کیلوگرم نقره پوشیده و با هنرهای مختلف قلم‌کاری و خاتم‌کاری منقش می‌شود.  


وی اضافه کرد: مردم استان مرکزی امسال ۱۶ میلیارد ریال کمک نقدی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که شهرستان‌های زندیه، اراک و خمین به ترتیب امسال بیشترین کمک نقدی و غیر نقدی را برای بازسازی عتبات عالیات داشتند.


گفتنی است ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴ و ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد و استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح بازسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.


| شناسه مطلب: 98871




سامرا سرداب غیبت



نظرات کاربران