عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار

عزت و الفت الهی؛ تجلی واضح آیه‌های قرآن در تشییع پیکر سردار

وقتی «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» خداوند از عزت خود به او می‌بخشد و دل‌های مؤمنان را در محبت او چنان الفت می‌دهد که یک جهان متحیر محبتی می‌شود که خدا و بنده به یک شهید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «و خداوند میان دل‌هاى آنان (مؤمنان) الفت داد، اگر تو همه‌ آنچه را در زمین است خرج مى‌کردى، نمى‌توانستى میان قلوبشان محبت و الفت پدید آورى، ولى خداوند میان آنان پیوند داد، چرا که او شکست‌ناپذیر و حکیم است». این جمله ترجمه آیه ۶۳ سوره انفال است. «وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ».


دیروز در تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی همه ملت ایران نه، بلکه همه ملت‌های آزاده جهان هم‌صدا و همدل بودند. الفتی در میان صاحبان افکار و اندیشه‌های متفاوت و حتی متضاد وجود داشت که باورش برای آنهایی که این آیه را باور نداشتند؛ دشوار بود.


دیروز همه، وابستگی‌های سیاسی و دلخوری‌ها و نقدهای اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و مذهبی خود را کنار گذاشته و به پاسداشت شهیدی آمده بودند که تمام زندگی‌اش را در راه خدا صادقانه و خالصانه صرف کرد.


«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ؛ بگو بار خدایا تویى که فرمانفرمایى هر آن کس را که خواهى فرمانروایى بخشى و از هر که خواهى فرمانروایى را بازستانى و هر که را خواهى عزت بخشى و هر که را خواهى خوار گردانى، همه خوبی‌ها به دست توست و تو بر هر چیز توانایى». (آیه ۲۶، سوره آل عمران)


عزت از آن خداست و فقط و فقط خداوند است که به هر کس که بخواهد از عزت خویش می‎‌بخشد. دیروز و البته امروز می‌توان به وضوح تجلی مسلم این آیه قرآن را دید. آیه‌ای که در تشییع مردی مصداق پیدا کرد که برای صلح تلاش می‌کرد. وقتی همه دنیا ترسیدند، شجاعت نشان داد، وقتی همه دنیا تسلیم شدند، او زنجیرها را پاره کرد و وقتی همه دنیا، دنیا را انتخاب کردند، او شهادت را برگزید.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران