حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند

حضور جمعیت بی سابقه در کرمان برای تشییع پیکر سردار سلیمانی/شماری از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند

جمعیت شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از نخستین ساعات صبح امروز در خیابان‌های کرمان دیده می‌شود، بی سابقه بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری ها، میدان آزادی، خیابان شریعتی و سایر خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان مملو از جمعیت بود و هر لحظه به تعداد آن‌ها اضافه می‌شد. مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۸ صبح امروز با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.


جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان به خاطر ازدحام


بگفته رئیس سازمان اورژانس کشور ۴۰ نفر به علت ازدحام جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی جان باختند.


پیرحسین کولیوند درمصاحبه با خبرنگاران افزود: مصدوم‌شدگان توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند. برخی منابع تعداد مصدومان را دهها تن اعلام کردند.


وی اضافه کرد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان ، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.


حرکت مردم به سمت گلزار شهدا


مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی صبح امروز با حضور جمعیت انبوه مردم استان کرمان و استان های همجوار در شهر کرمان برگزار شد.


بسیاری از جمعیت حاضر در مراسم تشییع از میدان آزادی و از خیابان‌های اطراف خارج می‌شوند تا خود را از مسیر‌های دیگر به گلزار شهدا برسانند.


از گلزار شهدای کرمان خبر رسیده است که گلزار شهدا مملو از جمعیت است و هر لحظه به میزان جمعیت افزوده می‌شود.


مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.


در این حال رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشته و مجروح شدن تعدادی از عزاداران را در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان تایید کرد و گفت: همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.


سعید نمکی، وزیر بهداشت در کرمان حضور دارد و شخصا بر پیگیری درمان مصدومان نظارت دارد.


کیانوش جهانپور افزود: ازدحام جمعیت در یکی دو نقطه از جاهایی که تراکم جمعیت وجود داشت باعث شد عده ای از مردم زیر دست و پا و ازدحام بمانند و در این حادثه تعدادی از عزاداران دچار آسیب شدند که در بین آنان زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد.


استانداری کرمان: شایعه عملیات انتحاری صحت ندارد


مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیزدراین ارتباط گفت: تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده اند صدمه دیده اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده شده است.


حمید شمس الدینی اضافه کرد که در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.




نظرات کاربران