برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع) برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع)

برگزاری آیین «خانواده رضوی» ویژه زوج‌های جوان در بارگاه منور امام رضا(ع)

 به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ویژه برنامه زوج‌های جوان با عنوان «خانواده رضوی» و گرامیداشت شهید مدافع حرم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این مراسم معنوی با حضور 154 زوج جوان شرکت کننده در یازدهمین دوره مراسم ازدواج طرح «هم‌سایه» از استان‌های البرز، قم، خوزستان، بوشهر، مرکزی و قم در حرم مطهر رضوی برپا شد.
ویژه برنامه «خانواده رضوی» با تشرف زوج‌های جوان به حرم مطهر امام هشتم(ع) و با هدایت خدام به سمت رواق حضرت زهرا(س) و قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و زوجین حاضر در مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و زیارت امین الله به محضر امام رضا(ع) عرض ارادت کردند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی؛ کارشناس مسائل خانواده سخنرانی کرد و با بیان برخی از خصوصیات شهید مدافع حرم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مهرورزی و مهربانی به دوستان و اعضای خانواده مهمترین درس کلاس این سردار اسلام است.
وی با بیان اینکه الگو گیری از سیره رضوی موجب بزرگواری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شد، افزود: زندگی رحمانی این شهید بزرگوار نشأت گرفته از سبک زندگی اسلامی بود چرا که رفتار سردار دلها بیان گر این امر بود که با بهره گیری از سیره رضوی با دوستان مهربان و با دشمنان با صلابت و اقتدار برخورد می‌کرد.
حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه قوانین خانه و رفتار اهل خانه با قوانین عرصه‌های دیگر متفاوت است، گفت: خانه جای گذشت و بزرگواری است لذا نباید در خانه عدل را دنبال کنیم بلکه باید با کمک گیری از فضل خداوند متعال و عفو و گذشت به دنبال بزرگ شدن روح خودمان باشیم.
نوعروسان این گروه از زائران امام هشتم(ع) به منظور گرامیداشت و احترام به مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با چادر مشکی در مراسم حاضر شدند.
اهدای بسته‌های فرهنگی همراه با یک جلد کلام‌الله مجید و توزیع دعوت نامه مهمانسرای حضرت بین زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌های اجرایی در آیین طرح هم‌سایه در حرم مطهر رضوی بود.
گفتنی است؛ طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) به صورت مرحله‌ای در رواق حضرت زهرا(س) در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران