سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند

سعودی ها به تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه متهم شده اند

عربستان سعودی به زیاده روی در تخریب امکان اسلامی در قلب مکه و مدینه متهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تلویزیون پرس تی وی،بحثی مبنی بر اینکه آیا تخریب های بی رویه در دو شهر مکه و مدینه توسعه و بازسازی است یا از بین بردن میراث و تاریخ اسلام خواهد بود.

حسن غانی گزارش داد،سرزمین حجاز جایی است که مقدس ترین اماکن اسلامی در آن قرار دارند و سالانه میلیون ها مسلمان به آن سفر می کنند.

اما کارشناسان و معماران در خصوص آینده شهرهای مکه و مدینه ابراز نگرانی کرده اند.

ایرتان علاوی از مرکز تحقیقات میراث اسلامی می گوید، quotation mark من این اقدامات سعودی ها را تخریب فرهنگی می دانم.

طی شصت سال گذشته اماکن تاریخی را از دست دادیم که دیگر جایگزین نمی شوند.

ما در واقع شاهد بوجود آمدن مانهتن و لاس وگاس در اماکن اسلامی هستیم.

quotation mark خبرنگار پرس تی وی افزود،تاکنون تعداد زیادی خانه و مساجد که به عهد پیامبر اسلام(ص) باز می گردند،تخریب شده است.

نگرانی ها از این است که ادامه این روند باعث از بین رفتن کامل میراث اسلامی شود.

کارشناسان علاوه بر از بین رفتن امکان اسلامی ،نگران توسعه مراکز تجاری و بازرگانی در مکه نیز هستند،زیرا به اعتقاد آنها،چنین چیزی باعث از بین رفتن هویت فرهنگی این شهر خواهد شد.

کارشناسان می گویند،با گسترش مراکز تجاری ،حجاج بجای رفتن به کعبه و پرستش خدا،به سفرهای تجاری و پیک نیک می روند.

اما سعودی ها معتقدند که با از بین بردن این آثار بجای مانده از دوران پیامبر(ص) مانع از پرستش آنها و تبدیل شدن شان به بت می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، بنابر اعلام مسئولان عربستان سعودی بیش از شش هزار اثر تاریخی ثبت شده در عربستان وجود دارد و بسیاری از فعالان فرهنگی عربستان خواهان حفظ و نگهداری این آثار می باشند.


| شناسه مطلب: 9891







نظرات کاربران