بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم

بایکوت جهانی «اربعین» را می‌شکنیم

رئیس خانه عکاسان ایران و دبیر نخستین پویش عکس «قطره دریاست» گفت: هدف ما از برگزاری این پویش و دوره‌های بعدی آن این است که بایکوت جهانی اربعین حسینی را بشکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تالار سوره حوزه هنری پذیرای مراسم قدردانی از برگزیدگان نخستین پویش عکس «قطره دریاست» با موضوع ثبت عکس پرتره میلیون‌ها زائر اربعین حسینی بود.


در این مراسم سیداحسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران و دبیر نخستین پویش عکس «قطره دریاست» درباره این پویش اظهار کرد: همه دغدغه و تلاش ما این است که قطره کوچکی از عشق به امام حسین (ع) و آماده‌سازی شرایط برای ظهور منتقمش باشیم.


وی افزود: پویش «قطره دریاست» سهم کوچکی در راه معرفی امام حسین (ع) به جهان است که به اعتقاد بنده مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.


وی در ادامه توضیح داد: تلاش کردیم در پویش عکس «قطره دریاست» علاوه بر حفظ ضوابط عکاسانه، تعریف ساده‌ای از عکس پرتره داشته باشیم و بنا داریم در سال‌های آینده هم این پویش را ادامه دهیم. در نخستین دوره پویش ۴۰هزار فریم عکس پرتره از عکاسان ایرانی، خارج از ایران و حتی غیرمسلمان به دست ما رسید و هدف‌مان این است در دوره‌های بعدی به عددی میلیونی و در شأن راهپیمانی میلیونی اربعین حسینی برسیم که البته این کمیت از کیفیت نخواهد کاست.


باقری تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این پویش و دوره‌های بعدی آن این است که بایکوت جهانی اربعین حسینی را بشکنیم.


در ادامه این برنامه کلیپی از پرتره‌های شرکت‌کننده در پویش عکس «قطره دریاست» پخش شد و پس از آن با حضور هیئت داوران پویش، برگزیدگان این دوره معرفی شدند.


در بخش بیشترین عکس پرتره، تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی یک‌میلیون‌و۵۰۰‌هزار تومانی به سیدمحمد حسین موسوی از قم اهدا شد. در بخش بهترین مجموعه عکس پرتره نیز، رتبه سوم شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی یک‌میلیون‌و۵۰۰هزار تومانی به اکرم جمعی از تهران، رتبه دوم شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی ۲‌میلیون تومانی به سعید هاشمی از خراسان‌جنوبی و رتبه اول شامل تندیس پویش، لوح افتخار و جایزه نقدی ۲‌میلیون‌و۵۰۰‌هزار تومانی به پرویز گلی‌زاده از آذربایجان‌شرقی اهدا شد.


در پایان نیز از بین ۶۳نفر راه‌یافتگان به نخستین پویش عکس «قطره دریاست» به قید قرعه به سه نفر جایزه نقدی یک‌میلیون تومانی تقدیم شد.


در ابتدای این مراسم میلاد عرفان‌پور شاعر آیینی به قرائت اشعاری در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس پرداخت و در ادامه تصاویری از حاج قاسم سلیمانی در قالب یک کلیپ پخش شد.




نظرات کاربران