«سعید عبدی» برترین قاری سال ۹۸ کشور شد

با برگزاری مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت»، سعید عبدی با آرای مردمی و نظر هیئت داوران به عنوان برترین قاری مجلسی‌خوان سال ۹۸ کشور انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان جشنواره «فجر تلاوت» شامگاه جمعه(۲۰ دی‌ماه) با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی و مسئولان کشور درسالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.


در مراسم اصلی جشنواره فجر تلاوت پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید با حضور هادی فروزان، پیشکسوت قرآنی کشور، پرچم سبزرنگ بارگاه حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع) وارد سالن شد که استقبال فراوان حضار در مراسم را به همراه داشت و علاوه بر قرائت سلام خاصه امام رضا(ع)، سرود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز توسط کسری کاویانی، از خوانندگان آئینی و مذهبی صدا و سیما اجرا شد.


در ادامه این برنامه، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی اظهار کرد: شیوه برگزاری این جشنواره پیش از این در برخی از هنرها تجربه شده و تجربه جهانی نیز برای آن وجود دارد .


مسجدجامعی بیان کرد: باید به شیوه‌های جدید اندیشید و مجموعه قاریان را در حوزه بررسی آثار و انتخاب بهترین‌ها مشارکت داد. این فکر و ایده که توسط دوستان ما و شما طراحی شده، چنین رویکردی دارد و بنده امیدوارم در سال ۱۴۰۰ بتوانی عرصه‌های نوینی را در این سطح به ویژه در شهر تهران داشته باشیم.


عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نکته مهم این است که بتوانیم ظرفیت‌های پنهان را به نوعی در برنامه‌ها و بررسی‌های قرآنی مشارکت دهیم که یکی از این کارها نیز اجرای برنامه‌هایی همانند جشنواره فجر تلاوت است.


در ادامه این مراسم، به ترتیب مهدی سعادتی‌کیا، ابراهیم فلاح تبسم‌چهره و حسین بیات، سه نفر از پنج نفر راه یافته به مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی (جشنواره فجر تلاوت) در حضور هیئت داوران شامل قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم، امین پویا، سیدمحمدجواد حسینی، سیدکریم موسوی، وحید نظریان، قاسم مقدمی و حمید شاکرنژاد به اجرای تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند و در ادامه نیز مصطفی راغب، خواننده آئینی کشور به اجرای برنامه پرداخت که با اساقبال فراوان حضار در مراسم نیز روبه‌رو شد.


پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: این وظیفه همه ماست که قرآن را که سند یکتای وحدانیت و یگانگی است در جامعه اسلامی ترویج کرده و شرایطی را برای آن فراهم کنیم که صوت، لحن و مفاهیم آن به ویژه برای جوانان عزیز میهن اسلامی قابل گسترش و درک باشد؛ چراکه همانطور که در آیات الهی آمده است، قرآن کریم سند راه و هدایت برای مؤمنان است.


در ادامه این برنامه قرآنی و معنوی پس از پخش کلیپی از فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص)، با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، همراه با اهدای یک جلد قرآن کریم و تندیس جشنواره فجر تلاوت، از مجید مجیدی، کارگردان باسابقه کشور و کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) تجلیل شد.


همچنین، در ادامه این مراسم، سعید عبدی و سیدجاسم موسوی، دیگر راه‌یافتگان به مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی به ترتیب در جایگاه قراء حاضر شده و در حضور داوران به اجرای برنامه تلاوت خود پرداختند.


سپس، پس از اجرای برنامه تواشیح توسط گروه بین‌المللی معراج قم، بخش اول تجلیل از برگزیدگان جشنواره شامل تجلیل از معصومه آلبوغبیش، اولین بانوی برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی، نمایندگان پنج استان برتر برگزار کننده جشنواره (مازندران، فارس، همدان، زنجان و تهران)، نماینده شهرستان اسلامشهر به دلیل دارا بودن پرشورترین مخاطبان جشنواره و نیز نماینده شهرستان بیرجند به عنوان جوان‌ترین دبیر جشنواره در بین دبیران استان‌های مختلف کشور با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی کشور، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا طالقانی، از پیشکسوتان کشتی کشور، حسن بیادی، عضو اسبق شورای شهر تهران، سیدمحسن موسوی بلده و هادی فروزان، از پیشکسوتان قرآنی کشور برگزار شد.


در ادامه و پس از اجرای برنامه ابتهال‌خوانی توسط سیدکریم موسوی، قاری و مبتهل کشور، حمید نقاشیان، مدیر و حامی جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی سخنانی اظهار کرد: ما امروز خرسندیم که توانسته‌ایم در طول چهار سال گذشته مراسم جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برگزار کنیم. این جشنواره قدم اول ما برای رسیدن به همه تنوع قرائات و حفظ کل قرآن است.


نقاشیان در ادامه به قرائت بیانیه اختتامیه جشنواره فجر تلاوت پرداخت که در متن این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم که قرآن کتابی برای همه است. «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ قطعا این قرآن به (آیینى) که خود پایدارتر است راه مى‌نماید».


شورای عالی راهبردی جشنواره تلاوت‌های مجلسی ضمن محکوم نمودن اقدام شنیع آمریکای جهان‌‍خوار، اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مرهمی بر درد و داغ ملت‌های منطقه دانسته و از همت و اقدام سپاه عزیز صمیمانه تقدیر می‌کند.


شورای عالی راهبردی جشنواره اطمینان دارد که هرچه بیشتر و با کیفیت‌های جذاب و انگیزه‌سازتر به گسترش امر قرآنی در کشور پرداخته شود، فضا را برای تربیت جوانان قرآن‌پژوه و متمسک به قرآن بیشتر فراهم می‌کند.


در ادامه این مراسم و پس از اجرای برنامه قرعه‌کشی جوایز یک میلیون تومانی حضار در مراسم، نتایج چهارمین جشنواره فجر تلاوت اعلام شد که در این رابطه حسین بیات به عنوان بااخلاق‌ترین قاری جشنواره معرفی شد.


همچنین، سعید عبدی نیز با ۳۰۹۱۰۰ رأی مردمی از مجموع یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۹۳ رأی، به عنوان نفر اول چهارمین جشنواره فجر تلاوت و برترین قاری مجلسی‌خوان سال ۹۸ کشور انتخاب شد که علاوه بر آرای مردمی، توانست تا نظر هیئت داوران را نیز با اجرای تلاوت خود در جشنواره به دست آورد. همچنین، بنا بر اعلام مسئولان برگزار کننده جشنواره، چهار قاری دیگری که در این مرحله از جشنواره حضور داشته و تلاوت کردند، به عنوان نفرات دوم جشنواره شناخته شدند.


گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور دو خانواده شهدای مدافع حرم، شهید محمدتقی ارغوانی و شهید حسین رضایی برگزار می‌شد، برنامه قرعه‌کشی جهت اعطای ۳۶۰ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس از میان تمامی شرکت‌کنندگان در سامانه ویژه آرای مردمی جشنواره انجام شد که اسامی نفرات برگزیده در سایت جشنواره قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران