طرح پیشنهادی کنگره صدمین سال تخریب بقیع آماده شد

واحد بقیع پژوهی پژوهشکده حج وزیارت طرح پیشنهادی کنگره صدمین سال تخریب بقیع، آرامگاه امامان و اصحاب را به نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، برای طراحی و تهیه این طرح علمی و هنری علاوه بربیش از دویست ساعت کاری، از همکاری بیش از 20 نفر از صاحب نظران حوزه و دانشگاه استفاده شده است. این طرح بدنبال آن است تا با تلاش های علمی و فرهنگی به احیاء و جریان سازی مطالبه بازسازی بقیع براساس شرایط فعلی در عرصه های ملی و بین المللی  بپردازد.


بر پایه این گزارش، درنشست رئیس، معاون پژوهش و اعضای واحد بقیع پژوهشی پژوهشکده حج وزیارت با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت، دکتر ضیایی رئیس این پژوهشکده گزارشی ازعملکرد واحد پژوهش و طرح پیشنهادی کنگره صدمین سال تخریب بقیع ارائه کرد.


درادامه این نشست حجت الاسلام محمد سعید نجاتی مسئول واحد بقیع پژوهی اظهار داشت: 12 جلسه مشورتی با شورای بقیع و مدیران گروه تاریخ موسسات پژوهشی و دیگر دست اندرکاران راه اندازی و تقویت سایت جنت البقیع برگزار و درهم اندیشی بقیع پژوهان سراسر کشور پیشنهادات ارائه شده است.


دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین نواب تهیه این طرح را بعنوان گام نخست مثبت توصیف کرد وخواستار تلاش برای تکمیل آن با نظرخواهی از صاحب نظران و ارائه طرح به اعضای شورای سیاست گذاری شد.


وی افزود: این طرح باید مطالعه و بررسی و درباره آن اظهار نظر شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران