در حرم حضرت معصومه برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه هواپیمایی اوکراین

مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه هواپیمایی اوکراین در حرم حضرت معصومه(س) با حضور مراجع و علما برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور جمع کثیری از علما، نمایندگان بیوت مراجع، اساتید حوزه، طلاب و اقشارمردم قم شامگاه دوشنبه (23 دی ماه) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.


از شخصیت های حاضر در این مراسم می‌توان به حضرات آیات علوی‌گرگانی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید و اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اشاره کرد.


دراین مراسم که آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهرحضرت معصومه(س) و مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین بهرام سرمست و مرتضی حیدری استاندار و فرماندار قم حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنرانی کرد.


وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین عروج یافتگان حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: تعدادی از این عزیزان جزو نخبگان دانشگاهی کشور ما محسوب می شدند.


وی با بیان این که این حادثه داغ بزرگی برای همه ملت ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم خداوند به برکت این ایام و به آبروی حضرت فاطمه(س) به خانواده های این عزیزان صبر و اجر عنایت کند.


در ابتدای این مراسم نیز حاج سید علی حسینی نژاد از مداحان استان قم به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداخت.


گفتنی است پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین یک پرواز مسافربری از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که صبح روز ۱۸ دی اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.




نظرات کاربران