موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند

موکب‌های مردمی اربعین عازم سیستان و بلوچستان شدند

رئیس کمیته اسکان، پذیرایی و مشارکت‌های مردمی اربعین حسینی از استقرار ۱۰ موکب مردمی اربعین در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک، رئیس کمیته اسکان، پذیرایی و مشارکت‌های مردمی اربعین حسینی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه هرچه بیشتر به سیل‌زدگان و حضور میدانی فرمانده کل سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان و نیز با توجه به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور، موکب‌های مردمی اربعین به کمک سیل‌زدگان می‌شتابند.


وی افزود: استقرار ۱۰ موکب با ظرفیت پخت روزانه ۱۰ هزار وعده غذا (مجموعاً ۱۰۰ هزار وعده غذا در روز) در ۱۰ شهر از استان سیستان و بلوچستان و نواحی جنوبی استان کرمان از روز ۲۴ دی ماه، آغاز شده است. شهرهایی همچون چابهار، پیشین، جاسک و ... محل استقرار این موکب‌ها هستند و غذای پخت‌شده از این شهرها به روستاهای سیل‌زده ارسال می‌شود.


پلارک گفت: این موکب‌ها این ظرفیت را دارند که اگر نیاز باشد، موکت و پتو و حتی فضایی برای اسکان در اختیار سیل‌زدگان نیازمند قرار دهند. همچنین مواد غذایی بسته‌بندی‌شده نیز در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.


وی در پاسخ به این سؤال که خدمات موکب‌ها تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟ اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ی قبلی از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، آب تا هفته آینده فروکش می‌کند و موکب‌ها حداکثر تا هفته‌ آینده به خدمت‌رسانی مشغول خواهند بود.




نظرات کاربران