سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است

سیره حضرت زهرا(س) رهگشای راهیان حق و حقیقت است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات با بیان اینکه رفتارهای ظاهری انسان چیزی جز بازتاب افکار درونی او نیست، گفت: سیره و رفتار حضرت زهرا(س) در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی رهگشای راهیان حق و حقیقت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه در کارگاه آموزشی «معاصر سازی سبک زندگی فاطمی» ویژه مبلغان خواهر که با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ابراز کرد: مبلغان باید سبک زندگی فاطمی را در پرتو صبر در جامعه تبیین کنند.
قنبری گفت: در دنیای امروز قدرت‌های شیطانی برای گسترش دامنه استثمار خود در سراسر جهان تمام کشورها و اقوام مختلف را بررسی کرده وفرهنگ، آداب و رسوم، هنر و صنایع وهم‌چنین نقاط قوت و ضعف آن‌ها را به خوبی مورد مطالعه قرار می دهند اما خداوند حکیم در قرآن کریم خطاب به مومنین می فرماید: «شما به جای جباران وستمگران در زمین سیر کنید و به جای تصمیم‌های شیطانی آن‌ها درس‌های رحمانی بیاموزید».
وی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) اهل بیت آن حضرت جامع‌ترین الگوهایی هستند که در تمام ابعاد زندگی اعم از اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی راهنما و هدایت‌گر جامعه می‌باشند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات گفت: سیره اهل بیت(ع) یک الگوی همیشه زنده و جاوید است که در طول تاریخ به‌ عنوان یک اسوه حسنه  و سرمشق ماندگار، فراتر از محدودیت‌های زمان و مکان می‌درخشد.
قنبری با بیان اینکه الگوی فاطمی معیار زن اسلامی است، خاطر نشان کرد: زندگانی بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س) منحصر به زمان خاصی نبوده بلکه یک حقیقت ماندگار است که برای هر نسلی مطابق با واقعیات زندگی آنها تبلور پیدا می‌کند.
وی افزود: الگوپذیری از خاندان رسول خدا(ص) به دستور خدا و پیامبر(ص) واجب است، چون راه رسیدن به کمال و سعادت ابدی منحصر به محبت و پیروی از ایشان می‌باشد.
این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه رفتارهای ظاهری انسان چیزی جز بازتاب افکار درونی او نیست، گفت: سیره و رفتار حضرت زهرا(س) در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی رهگشای راهیان حق و حقیقت است.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی سالم ترین و زیباترین شیوه تمدن اسلامی است که در سیره اهل بیت (ع) بیان شده است، افزود: انقلاب اسلامی که با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) به پیروزی رسید و به حیات خویش ادامه می‌دهد پایه گذاری تمدنی جدید در عالم اسلام و گشایش درهایی جدید برای بشریت است.
گفتنی است، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در راستای تبیین هویت زن مسلمان مبتنی بر الگوی رفتاری صدیقه کبری(س) طرح‌های متنوعی را طراحی کرده و در طول سال اجرا می‌کند که برگزاری کارگاه آموزشی معاصر سازی سبک زندگی فاطمی یکی از این فعالیت‌ها می‌باشد.


| شناسه مطلب: 99000




حضرت زهرا



نظرات کاربران