دومین جلسه شورای مرکزی بسیج حج و زیارت برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در دومین جلسه شورای مرکزی بسیج حج و زیارت تاکید کرد: عمل به معروف زمینه نزول رزق را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در دومین جلسه شورای مرکزی بسیج و امر به معروف و نهی از منکر حج و زیارت به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بر تبلیغ و ترویج این فرهنگ دینی در جامعه تاکید کرد.


وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراحل مختلف برشمرد و بهترین آن را مرحله عملی دانست.


وی تصریح کرد: انسان باید به گونه‌ای عمل کند که برای دیگران الگو باشد، نمونه بارز آن را می‌توان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی کرد که الگوی دیگران قرار گرفت و همگان در مراسم تشییع این شهید که در تاریخ ماندگار شد حضور باشکوهی داشتند.


سرپرست حجاج ایرانی به برخی از موارد معروف اشاره کرد و ادامه داد: در قرآن بیان شده که ” إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ – ذاریات 58 " خداوند رزاق است و انجام عمل معروف نیز عامل نزول رزق به شمار می‌آید، زیرا اگر انسان راه را درست برود و به درستی رفتار کند، خداوند رزق زیاد به او عطا می کند.


وی افزود: همچنین در روایتی از پیامبر اکرم ص) نقل شده است که با وضو بودن سبب فراوانی روزی شما می‌شود، صدقه دادن و به افتاده‌ای کمک کردن سبب افزایش رزق و روزی می‌شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: اگر انسان این کارهای معروف ونیک را در زندگی خانوادگی خود انجام دهد، می تواند بسیار موثر و رزق آفرین باشد، زیرا میان معروف و رزق ارتباط مستقیمی وجود دارد. البته خداوند به همه موجودات روزی می‌رساند و خداوند به بندگان خاصش رزقی عطا می کند که از ناحیه معروف می رسد.  


بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار آقای فولادوند فرمانده مرکز بسیج حج وزیارت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه گفت: تولید محتوای فرهنگی و استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، فضا سازی تبلیغی مناسبتی، آموزش کارکنان در خصوص حقوق مردم و کارگزاران، اهتمام به برگزاری نماز جماعت، تشکیل 31 پایگاه بسیج در استان ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب به ویژه در موضوع گام دوم انقلاب و برگزاری دوره های توانمندی سازی از جمله فعالیت‌های مرکز بسیج در سال گذشته بوده است.




نظرات کاربران