تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی

تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌ها در مرز خسروی

مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی از تلاش برای دائمی کردن برخی زیرساخت‌های خدمات رسانی به زائران در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جعفر همتی در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در تشریح اقدامات لازم برای آماده سازی مرز خسروی جهت میزبانی از زائران اربعین سال آینده، گفت: باتوجه به بحث انتخابات و تعطیلات نوروزی و... سه تا چهار ماه فرصت کار از دست می رود، بنابراین زمان زیادی برای آماده سازی مرز خسروی برای اربعین سال آینده نداریم.


وی با اشاره به کمبود گیت ها در پایانه خسروی، گفت: اربعین امسال 29 گیت داشتیم که بسیار کم بود و ضروری است تعداد گیت ها در اربعین سال آینده حداقل به 50 گیت برسد.


همتی با اشاره به عرض کم درب خروجی مرز، گفت: عرض این درب 10 متر است و متاسفانه در زمان ازدحام، برای خروج زوار از این درب با مشکل مواجه شدیم و ضرورت دارد عرض آن حداقل به 50 متر افزایش یابد.


این مسئول با اشاره به ضرورت ایجاد راه های دسترسی به مرز در دو سوی محور قصرشیرین-خسروی، گفت: ضروری است که دو راه هم عرض در دو سوی این مسیر برای گروه های امدادی و نظامی و... ایجاد شود تا تردد زائران نیز با سهولت بیشتری صورت گیرد.


همتی راه اندازی آشپزخانه در مرز خسروی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: امسال مشکلات بسیاری در این زمینه به جهت بحث رفت و آمد داشتیم، چرا که آشپزخانه درقصرشیرین مستقر بود و برای اربعین سال آینده باید آشپزخانه به مرز خسروی منتقل شود و این امر هم نیازمند گازکشی توسط شرکت گاز است.


وی افزایش سرویس های بهداشتی مرز خسروی و شهر قصرشیرین را نیز یک ضرورت دانست و افزود حداقل به 100 چشمه سرویس بهداشتی دیگر در قصرشیرین و 100 سرویس دیگر در مرز خسروی نیازمندیم.


وی افزود: همچنین در محدوده میدان امام حسین(ع) راه اندازی یک نمازخانه ثابت و نیز افزایش 50 چشمه سرویس بهداشتی ثابت نیاز است.


همتی با اشاره به وجود 110 هکتار پارکینگ در مرز و قصرشیرین گفت: با توجه به تکمیل شدن 90 درصد ظرفیت پارکینگ ها در برخی روزهای پرازدحام، نیاز است مساحت پارکینگ های مرز به 200 هکتار افزایش یابد.


این مسئول بر ثابت کردن عمده خدمات زیربنایی و اقامت و اسکان در مرز خسروی تاکید کرد و افزود: باید به سمتی برویم که زیرساختهای مورد نیاز در مرز ثابت شوند و اینطور نباشد نزدیک اربعین از این استان و آن استان امکانات بخواهیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران