حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام

حج فرصتی برای حل معضلات جهان اسلام

حجت الاسلام ملک‌محمدی از ضرورت استفاده از حج برای وحدت گفت و اظهارکرد: متاسفانه بیشتر ما مسلمانان فرصت‌سوزی می‌کنیم امادرحج باید فرصت‌سازی کرده و تاریخ‌ساز باشیم و معضلات جهان‌اسلام را با استفاده ازظرفیت عظیم نیروی‌انسانی مسلمانان برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام ملک محمدی کارشناس حوزه فرهنگی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان در دیدار با مسئولان حج بر وحدت و استفاده از ظرفیت عظیم حج در جهت تالیف قلوب و استحکام بین امت اسلامی و شناختن دشمنان تاکید کردند.
حجت الاسلام ملک محمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در همه مسائل جهان صاحب نظر است، گفت: مقام معظم رهبری بر بصیرت افزایی و روشنگری در امت اسلامی و استفاده از ظرفیت حج در همه مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین اقتصادی تاکید کردند.
وی حج را یک کنگره جهانی حول کعبه معظم توصیف و اظهار کرد: اصل اجتماعی حج در یک زمان و مکان و با یک مناسک مشترک یک فرصت بزرگ است. همه مسلمانان با گرایش ها و گویش های مختلف و از نژادها و کشورهای گوناگون جهان، مانند پرندگان تشنه به کعبه پرواز می کنند و این فرصت حضور همزمان مسلمانان یک امر نیک است و این اجتماع و حرکت عظیم، یک صحنه شکوهمند است.
این کارشناس حوزه فرهنگی از ضرورت استفاده از مراسم حج برای وحدت گفت و اظهار کرد: متاسفانه بیشتر ما مسلمانان فرصت سوزی می کنیم اما در حج باید فرصت سازی کرده و تاریخ ساز باشیم و در حقیقت معضلات و مشکلات جهان اسلام را با تضارب افکار و اندیشه و استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی مسلمانان حل و برطرف کنیم. این نیروی انسانی با سطوح علمی و بینش های گوناگون، وقتی در کنار هم در یک نقطه جمع می شوند، می توانند هم معضلات در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را بررسی کنند.
وی اشاره کرد: بعثه مقام معظم رهبری از تجربه بسیار درخشان در طول سال های گذشته برخوردار است و از بعثه های فعال در تحقق اهداف عالی حج و انجام منویات مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام ملک محمدی به مراسم برائت از مشرکین در مراسم حج اشاره و بیان کرد: روح، حقیقت و مغز حج و در واقع هدف واقعی حج، برائت از مشرکین و ظالمین است و اگر این نباشد، آن حج، برای اسلام انگلیسی و آمریکایی است که هیچ ضرری برای مشرکین ندارد. اسلام ناب محمدی همان اسلامی است که برائت از مشرکین مستتر در حقیقت حج است و منهای برائت، حجی نیز وجود ندارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران