ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه

ارسال ۹۹۳ اثر به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه

دبیر بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه ۹۹۳ اثر اعم از پایان‌نامه و کتاب به این همایش رسیده است، گفت: ۶۷ کتاب از سوی طلاب غیرایرانی از کشورهای آذربایجان، بحرین، تاجیکستان، عراق، هند، مراکش و ... دریافت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، دبیر بیست و یکمین دوره همایش کتاب سال حوزه علمیه، در نشست خبری گفت: درهمایش کتاب سال، کتب علوم اسلامی و انسانی تولیدشده توسط حوزویان طی یک سال گذشته به دبیرخانه ارسال می‌شود.


وی افزود: ۹۳۳ اثر در سال قبل در قالب کتاب و پایان‌نامه از بانوان و آقایان به دبیرخانه رسید؛ مجموعه آثار در ۲۰ گروه  مختلف دسته‌بندی شده و با حضور استادان برجسته و صاحب قلم ارسال، توزیع  و ارزیابی شدند.


مقیمی حاجی تصریح کرد: در کتب علمی پژوهشی ۲۴۳ اثر، علمی ترویجی ۲۷۱ اثر، فرهنگی تبلیغی ۶۳ اثر، تقریرنویسی، ۵ اثر و سایر ۱۳۶ اثر و همچنین ۲۱۵ پایان‌نامه سطح چهار و دکتری به این دوره همایش واصل شده است.


وی با بیان اینکه بانوان ۵۱ کتاب و ۱۵ پایان‌نامه و آقایان ۶۶۷ کتاب و ۲۰۰ پایان‌نامه تولید و به این همایش ارسال کرده‌اند، بیان کرد: ۶۵۱ کتاب و ۲۰۰ پایان‌نامه از سوی طلاب ایرانی و ۶۷ کتاب و ۱۵ پایان‌نامه از سوی طلاب غیرایرانی از کشورهای آذربایجان، بحرین، تاجیکستان، عراق، هند، مراکش و ... در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفتند.


دبیر همایش کتاب سال بیان کرد: به دنبال اولویت‌های پژوهشی که در سال قبل اعلام کردیم، آسیب‌های اجتماعی، بیانیه انقلاب، اقتصاد مقاومتی، الگوی پیشرفت، جمعیت، زن و خانواده، سبک زندگی اسلامی، علوم انسانی و انسانی، فضای مجازی، هنر و فلسفه هنر اولویت‌های امسال کتاب سال بوده است.


مقیمی حاجی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۵ اثر برخوردار از امتیاز ویژه داشتیم، اظهار کرد: از مجموع آثار ۱۶۹ اثر به مرحله دوم رسید که در نهایت با بیش از ۴ هزار ارزیابی اجمالی و ۵۰۰ ارزیابی تفصیلی سه کتاب و دو پایان نامه حائز رتبه برتر و برگزیده شدند؛ ۱۲ کتاب و ۱۱ پایان به عنوان اثر شایسته تقدیر و ۲۶ کتاب و پایان نامه تحسین شده و لوح تحسین دریافت می‌کنند.


وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۸ مقاله به مرحله دوم راه یافت و سه مقاله منتخب معرفی می‌شوند، افزود: مجموع فصلنامه‌هایی که در حوزه منتشر می‌شوند، می‌توانستند در بخش مقالات حضور یابند تا با داوری هیئت داوران مقالات برتر منتخب شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه درادامه این نشست، گفت: بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان بزرگترین رویدارد علمی در حوزه روز پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.


معاون پژوهش حوزه علمیه افزود: در این مراسم، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه سخنرانی می‌کند و در ادامه از  آیت‌الله خرازی به پاس مجاهدات علمی و تهذیب نفس و تربیت شاگردان، تقدیر و تجلیل خواهد شد. آیت‌الله‌العظمی سبحانی هم در خاتمه این همایش سخنرانی خواهند داشت.


میرمعزی تصریح کرد: در کنار بیست و یکمین همایش کتاب سال، سومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی حوزه هم برگزار خواهد شد. در این دوره، ۹۳۳ اثر در قالب کتاب و پایان‌نامه و از میان ۱۴۰۰ مقاله تولید شده در حوزه، ۱۱۰ مقاله منتخب هیئات تحریریه مجلات به دبیرخانه همایش ارسال شده است.


وی افزود: ساماندهی و هم‌افزایی میان واحدهای پژوهشی اعم از گروه، موسسه، مرکز و پژوهشکده و پژوهشگاه از طرح‌های کلان در دست اقدام معاونت پژوهش حوزه است.


وی همچنین با بیان اینکه رقابت در همایش کتاب سال دشوار است، گفت: برای رعایت انصاف، جشنواره علامه حلی را برای طلاب جوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا رقابت در سطح خود آنان شکل بگیرد.


معاون پژوهش حوزه همچنین در مورد ایجاد حلقه ارتباطی میان پژوهش و نهادهای اجرا با بیان اینکه این مشکل تنها مخصوص حوزه نیست و برای دانشگاه هم مطرح است، بیان کرد: ارتباط وثیق‌تری در سالیان اخیر بین بخش‌های پژوهشی حوزه و نیازهای جامعه صورت گرفته و در این راستا در ۹ رشته نیازسنجی پژوهشی منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران