جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند جایزه جهانی ایثار که پیشنهاد سردار شهید سلیمانی بوده است، با نام خود شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین المللی اعطا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز سه شنبه (1 بهمن ماه)  در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در شهرهای مختلف کشور، حضوری معنادار و حساب شده بود،‌ تأکید کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت بسیار والا و ارزشمند بود که در طول دوره خدمت به انقلاب و نظام در مسیر جهاد، فداکاری، مقاومت و ایثار، هیچگاه توقف نداشت و راه خود را با قدرت و ایمان ادامه داد.


وی با بیان اینکه مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی چه در شهرهای مختلف ایران و چه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف در کشور عراق به خوبی از خدمات این سردار بزرگ اسلام قدردانی کردند، افزود: این حضور گسترده موجب شد که آمریکا بعد از ترور شهید سلیمانی نتواند حتی متحدانش را با خود همراه کند.


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حتی برخی از سران کشورهای اروپایی نیز در تماس‌های تلفنی، نسبت به این موضوع اظهار تأسف کردند و این اقدام آمریکا را برای منطقه خطرناک دانستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: در حادثه ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، افکار عمومی دنیا، نخبگان جامعه و دنیای اسلام بویژه همسایگان ما که خدمات سردار شهید سلیمانی را دیده بودند به خوبی عکس‌العمل نشان دادند و خط ایستادگی و مقاومت خیلی پررنگ شد.


رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما انصافاً در همه حوادث به خوبی و با آگاهی به صحنه می‌آیند، افزود: در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی هم که بسیار دردناک و جانگداز بود، مردم به خوبی با خانواده جانباختگان این حادثه تلخ و غیرقابل باور، ابراز همدردی کردند.


اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصویب کردند جایزه جهانی ایثار که پیشنهاد سردار شهید سلیمانی بوده است، با نام خود شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین المللی اعطا شود.




نظرات کاربران