«مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است «مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است

«مطالعه»، قبل از سفر حج یک ضرورت است

آموزش زائران حج تمتع و دیجیتالی کردن تمامی محصولات یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سفر به سرزمین وحی و حضور در اماکن مقدس شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه از جمله آرزوهای دیرینه مسلمانان جهان اسلام است که دست یافتن به آن برای بسیاری اندک فراهم می‌شود، از این رو برای استفاده از این سفر معنوی، مطالعه برخی از کتاب‌ها توصیه می‌شود.


شاید کمتر مسلمانی را می‌توان یافت که آرزوی سفر به سرزمین معنوی وحی را نداشته باشد و وقتی که زائران عزیز به این سفر می‌روند به دنبال آن هستند که چگونه می‌شود از این سفر بهتر استفاده کرد، از این رو مطالعه برخی کتاب‌ها را قبل از سفر به زائران عزیز توصیه می‌کنیم.


حضور زائران در دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره، زادگاه رسول گرامی اسلام و خاستگاه و محل تبلیغ دین مبین ما در صدر اسلام، همچنین بازدید از اماکن شریف و مقدس این دو شهر از جمله قبرستان بقیع، منطقه وقوع جنگ احد، مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مسجد شجره، غار حرا، غار و کوه ثور، شعب ابی‌طالب، عرفات، مشعرالحرام، منا و… آنقدر جذاب و رویایی است که هر زائری می‌تواند مشاهدات خود را از این سفر تاریخی روی کاغذ بیاورد.


حضور زائران در اماکن مقدس و مذهبی، مکه مکرمه و مدینه منوره با لباس احرام نیز حال و هوایی عجیب دارد که می‌توان از این حضور روحانی، سفرنامه و تجربه‌نگاری کرد. به همین دلیل شاید تمام نویسندگان و اندیشمندان با سفر به این سرزمین زیبا، دست به قلم می‌برند و اثری برخاسته از جان و روان خود خلق می‌کنند.


مخاطبان گرامی می‌توانند برای مطالعه تفصیلی متن کامل دو هزار و پانصد کتاب و مقاله حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به کتابخانه دیجیتالی پایگاه اطلاع رسانی حج مراجعه کنند.


برای مطالعه و دریافت الکترونیکی تمامی کتاب های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اینجا را کلیک کنید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران