آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد

آغاز آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند به اعزام عتبات در مشهد

سلسله آموزش های روحانیون و مداحان علاقمند اعزام به عتبات عالیات به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درخراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد، در نشست نخست حجت الاسلام و المسلین قاصری قائم مقام بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی اهداف برگزاری سلسله همایش های عتبات را بیان کرد و از همه شرکت کنندگان خواست که مباحث ارائه شده را برای موفقیت در آزمون به دقت مطالعه کرده و مورد توجه قرار دهند.


در این دوره که طبق روال همه ساله در بهمن ماه برگزار می شود موضوعات مهمی مانند اخلاق درسفر، اوضاع سیاسی عراق، احکام سفر عتبات و  وظایف روحانیون در این سفر معنوی به صورت کارگاهی به شرکت کنندگان ارائه می شود. 


درجلسه نخست که روز پنج شنبه (3 بهمن ماه) برگزار شد 150 نفر از روحانیون و مداحان  علاقمند اعزام به عتبات عالیات شرکت کردند .


بر پایه این گزارش، در این دوره طی پنج جلسه در بهمن ماه مجموعا 750 نفر از روحانیون و مداحان آموزش خواهند دید و مطالب ارائه شده در جلسات و برخی موارد مهم از طریق سایت بعثه استان خراسان رضوی و نیز در قالب جزوه در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد.


قرار است شرکت کنندگان در این دوره در اسفند ماه در آزمون شرکت کنند و افرادی که پذیرفته شوند در اولویت اعزام به سفر عتبات قرار گرفته و همراه با کاروانها اعزام و در خدمت زائران خواهند بود.


گفتنی است در جلسه نخست حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی از روحانیون با سابقه در حج و عتبات، درمورد اخلاق در سفر، اخلاق طلبگی و معنویت در سفرهای زیارتی به تفصیل سخن گفت و روحانیون و مبلغین کاروانها را  به رعایت آداب و اخلاق اسلامی در سفر که در آیات و روایات اهل بیت علیهما السلام آمده است توصیه کرد.


همچنین دکتر فیاضی از کارشناسان منطقه خاورمیانه نیز به تشریح اوضاع عراق و منطقه و خصوصا شرایط بعد از شهادت سردار سلیمانی پرداخت.


حجه الاسلام والمسلمین حسینی دارینی احکام و مسائل شرعی مبتلابه زائرین را به تفصیل بیان نمودند.


حجج اسلام دارینی و دافعی دیگر سخنرانان این دوره بودند که احکام و مسائل شرعی مبتلا به زائرین و دستورالعمل اجرایی سفر به عتبات عالیات را بیان کردند.


نشست های بعدی همایش جمعه و پنج شنبه ( 10 و 11 بهمن ماه) برگزار خواهد شد.


 


| شناسه مطلب: 99044







نظرات کاربران