تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا

تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در محکومیت اشغالگری نظامی آمریکا

عراقی‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده در خیابان‌های بغداد به حضور آمریکایی‌ها در کشورشان نه گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تظاهرات میلیونی مردم عراق دربغداد با شعار‌های «کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسرائیل» ـ نه به آمریکا و اسرائیل ـ روزجمعه برگزار شد و سیل جمعیت از مناطق مختلف در خیابان‌های پایتخت به هم پیوستند و خواستار خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی و اخراج مشاوران و مستشاران آمریکایی از کشورشان شدند.


عراقی ها از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) در محله‌های مختلف بغداد حاضر شدند و با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان درمیدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.


مردم شهر‌های مختلف عراق به ویژه پایتخت در تظاهرات میلیونی علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.


خبرگزاری های منطقه گزارش دادند پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.


این تظاهرات اولین حضور مردمی در چنین وسعتی برای محکوم کردن حضور نظامیان خارجی در عراق است و مردم عراق‌ روز جمعه یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد ‌زدند.


در یکی از مکان‌های تظاهرات ضد آمریکایی بغداد، بنر بزرگی از تصویر سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون شهید الحشدالشعبی عراق به چشم می‌خورد.


تظاهر‌کنندگان عراقی با محکوم کردن اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور، شعار «از کشور ما خارج شوید، قبل از اینکه اخراجتان کنیم» را سر دادند.


در این تظاهرات پلاکاردهای ضد آمریکایی و آدمک‌های به‌دار آویخته‌شده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در دست تظاهر‌کنندگان عراقی به چشم می‌خورد.


تظاهرکنندگان عراقی همچنین بنرهایی خطاب به نظامیان اشغالگر آمریکایی با خود حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «خارج شوید تا زنده بمانید»!


«مقتدی صدر» رهبر جریان صدرعراق هم در بیانیه‌ای از دولت بغداد خواست تا تمامی پایگاههای نظامی آمریکا را ببندد.


صدر تأکید کرد: «اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و دشمن برخورد خواهد شد».


سفارتخانه آمریکا در بغداد نیز در واکنش به این تظاهرات میلیونی، در بغداد در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست از نزدیک شدن به سفارت آمریکا یا مناطقی که تظاهرات ضد اشغالگری برگزار می‌شود، اجتناب کنند.


گفتنی است روز جمعه با گذشت ساعت ها از آغاز تظاهرات عراقی‌ها ضد اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور، مردم همچنان حضور گسترده، پررنگ و خستگی‌ناپذیری در خیابان‌های مختلف پایتخت داشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران