حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی

حضرت زهرا(س) نمونه انفاق و ایثار در جامعه اسلامی

حجت الاسلام رفیعی گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز انفاق و ایثار در جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه لفظ کریم بارها در قرآن آمده است، گفت: این لفظ در برخی از آیات به عنوان اسم خدا و در دیگر آیات به عنوان صفت خداوند، رسول الله(ص)، قرآن، عرش، ملک، مقام، رزق، اجر، قول و... به کار رفته‌ است.
وی درباره صفت کریم خداوند اظهار کرد: در اسامی خدای متعال، کریم، به معنای بخشنده و عطاکننده‌ای معرفی شده که عطای او هرگز تمام نمی‎شود.
سخنران حرم مطهر رضوی «کرامت» را نخستین صفت خداوند در قرآن اعلام کرد و گفت: کریم و کرامت ویژگی فردی است که پیوسته خیررسان به دیگران است و ذات وی بدون شر، رذالت و بد رفتاری است.
وی با بیان اینکه کرامت ذاتی یکی از انواع کرامت است و درون تمام انسان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: کمک کردن قبل از درخواست از ویژگی‌های بارز رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است این مهم یکی از علائم انسان‌های کریم نیز محسوب می‌شود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: گونه دوم کرامت، اکتسابی است که انسان‌ها باید به دنبال آن بروند و آن را به دست بیاورند.
وی با اشاره به اینکه انسان کریم بدی را با خوبی جواب می‎دهد، گفت: جواب بدی را با خوبی دادن خود یک امر به معروف و دوری از منکر است، زیرا مومن با بدی نکردن، اجازه نمی‌دهد قبح و زشتی کارهای بد و ناپسند در جامعه اسلامی از بین برود و رفتار بد در جامعه منتشر شود.
وی با اشاره به اینکه مؤمن کریم هر چه دارد در راه خداوند انفاق می‌کند، ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) توجه ویژه‌ای به پرداخت صدقه به فقرا داشتند و هیچ فقیر و نیازمندی از در خانه‌اشان دست خالی باز نمی‌گشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: نمونه بارز انفاق و ایثار حضرت زهرا(س)، بخشش «لباس عروسی» به زن فقیر، آن هم در شب عروسی است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان مأوای بیچارگان و نیازمندان بودند. حضرت علی(ع) و حضرت زهرای اطهر(س) سه روز روزه نذری گرفتند و هر سه روز، غذای افطار خود را به یتیم، مسکین و اسیر دادند.


 




نظرات کاربران