همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی

همراه با کاروان دانشجویان در کربلای معلی

احمد حق پرست مدیر یکی از کاروان های عتبات دانشجویی تهران گفت: اولین زیارت دسته جمعی کربلای معلی و ورود به حرم مطهر امام حسین(ع) به همراه نوحه خوانی یکی از دانشجویان شور و حال خاصی در بین زائرین ایجاد کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، احمد حق پرست مدیر این کاروان در معیت حجت الاسلام والمسلمین فراهانی فرد به همراه 38 نفر از اساتید دانشگاه و دانشجویان در تاریخ 6 آذرماه از تهران به عتبات عالیات اعزام شدند.آنچه در ادامه می خوانید گزارشی از این سفر است:

1.در تاریخ 24/8/89 زائرین با تماس مدیر کاروان برای شرکت در جلسه توجیهی آموزشی که از سوی شرکت شمسا در تهران برگزار شده بود شرکت نمودند.البته موارد اجرائی سفر و زمان حرکت در بروشوری توسط مدیر کاروان تهیه و به زائرین تحویل شدو نماینده ای از سوی دانشجویان برای پی گیری کارهای گروهی تعیین شد.
2.روز جمعه 6/9/89 ساعت 9 صبح پس از تحویل کارت شناسایی زائرین، حرکت به سوی مرز مهران آغاز شد و نماز ظهر و عصر در یکی از رستوران های بین راه به امامت حجت الاسلام والمسلمین فراهانی فرد، روحانی کاروان برگزار شد.
3.ساعت 22:35 به شهر مهران رسیدیم و بعد از دریافت نوبت مرز و مشخص شدن محل بیتوته جهت صرف شام و استراحت به زائرسرا مراجعه نمودیم.
4. بعد از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا به اتوبوس مراجعت و گذرنامه های زائرین توزیع و بعد از رسیدن به مرز و ثبت مهر خروج از کشور و  مهر ورود به عراق در معیت نیروهای عراقی به سمت نجف اشرف حرکت کردیم.
5.نماز ظهر را در شهر کوت اقامه نموده و ساعت 19:35 به نجف اشرف رسیدیم.زائرین در هتل قصرالمولی مستقر شدند و بعد از تحویل کلید اتاق ها و کارت هتل بین زائرین جهت انجام زیارت اول به صورت دسته جمعی به حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع) مشرف شدیم. پس از قرائت  اذن دخول حرم علوی به زیارت پرداختیم.سپس روحانی کاروان توضیحاتی در خصوص بزرگان مدفون در صحن ها ارائه داد.
6.تمام زائرین برای اقامه نماز شب در حرم مطهر حضرت امیر(ع) شرکت می کردند.
7.روز دوم اقامت در نجف اشرف زیارت امین الله را در حرم مطهر علوی برگزار نمودیم.بعد از ظهر به زیارت مرقد کمیل بن زیاد و مسجد سهله رفتیم.
8.روز سوم به مسجد مقدس کوفه و انجام اعمال آن و زیارت آرامگاه میثم تمار عزیمت نمودیم.بعد از نماز مغرب مراسم وداع دسته جمعی از حرم امیرالمومنین (ع) برگزار گردید.
9.صبح روز چهارم از شهر نجف به سمت  شهر کاظمین جهت زیارت امامان همام آن دیار مشرف شدیم.بعد از زیارت امام موسی کاظم(ع) و حضرت جواد(ع) به سمت شهر سامرا حرکت نمودیم.بعد از رسیدن به این شهر ، به زیارت حرمین عسگریین(ع) و محل غیبت حضرت مهدی(عج) رفتیم سپس بعد از طی مسافتی به زیارت امامزاده سید محمد پسر بزرگ حضرت هادی(ع) رفته  نماز مغرب را نیز آنجا ادا نمودیم.شب را نیز در یکی از هتل های بغداد اقامت داشتیم.
10.روز پنجم بعد از اقامه نماز صبح،از بغداد به سمت شهر مسیب آرامگاه طفلان حضرت مسلم(ع) رفتیم و بعد از زیارت و نوحه خوانی به کربلای معلی عزیمت نمودیم.مقارن ظهر به کربلا رسیدیم و به هتل ضیوف الباقر وارد شده و پس از تحویل کلید اتاق ها و کارت هتل به زائرین جهت تشرف به حرم حسینی و حضرت عباس (ع) به صورت دسته جمعی به سمت حرمین شریفین حرکت نمودیم. زائرین  فاصله هتل  تا حرم را از  سرویس های هتل استفاده می کردند.پس از رسیدن به بین الحرمین اذن دخول را به صورت گروهی زمزمه کردیم .سپس به صحن مطهر امام حسین (ع) وارد شدیم. نوحه خوانی دو تن از دانشجویان شور و حال خاصی در بین زائرین ایجاد کرده بود.
11.برنامه های گروهی کاروان را در هتل نصب کردیم.طبق درخواست زائران هر روز برای نماز صبح و هم چنین شرکت در برنامه عزاداری و قرائت زیارت عاشورا که توسط بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام حسین(ع) صبح ها و مغرب در حرم حضرت عباس(ع) برگزار می شد شرکت  می نمودیم.ضمنا در مدت حضور در کربلای معلی به زیارت خیمه گاه،تل زینبیه،کف العباس(ع)،نهر علقمه،آرامگاه حر و اماکن دیگر زیارتی این شهر مقدس پرداختیم .
12.شب آخر زیارت وداع را به همراه نوحه خوانی در حرمین شریفین انجام دادیم و بعد از نماز صبح به سمت مرز مهران حرکت کردیم.
وداع زائرین از یکدیگر و گرفتن حلالیت و درخواست آنها برای برگزاری جلسات پس از سفر، با برنامه ریزی برای اردوی زیارتی قم- جمکران پایان پذیرفت.