سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است

سیره حضرت فاطمه(س) نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه انسان برای حرکت در مسیر درست نیازمند یک نقشه صحیح و موفق است، گفت: سیره فاطمی نقشه راه و رمز موفقیت جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در ویژه برنامه ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) به تبیین موضوع جهت شناسی امت اسلامی و آسیب‌های آن پرداخت و اظهار کرد: سیره حضرت فاطمه(س) نقشه اصلی جهت شناسی برای امت اسلام است.
وی با بیان روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) که فرموده اند: «همانا رسول خدا(ص) فرموده است: مثل امام، چونان کعبه است که بر گردش می‌چرخند و او بر گرد چیزی نمی‌چرخد»، افزود: طبق این حدیث نورانی در مکتب توحیدی انسان باید جهت مسیرش را با توجه به دستورات دینی بشناسد و بر اساس نسخه ارائه شده دینی برنامه زندگی‌اش را تنظیم کند.
حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه جهت یابی در امت اسلامی مهمترین نیاز نظام است، گفت: همان گونه که کعبه قبله همه مسلمین است و انسان‌ها در هر نقطه از کره زمین که هستند باید رو به روی کعبه بایستند تا نمازشان مورد قبول پروردگار واقع شود، امام نیز میزان و طراز اسلام است.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) گفت: حضرت فاطمه(س) در پرتو مکتب نبوی جایگاه رفیع سیاسی، اجتماعی و معنوی امام را بیان کردند و با بیان خطبـه‌هـا، سـخنان و نیایش‌های فراوان نقشه راه مسلمانان را ترسیم کردند، امروز ما باید با اقتداء به این نقشه تابع و مطیع ولایت فقیه باشیم.
وی با تاکید بر این مطلب که ما باید مسیرمان را با معیار و طراز انقلاب که مقام معظم رهبری است تنظیم کنیم، اظهار کرد: انحراف از جهت امام و رهبری موجب گمراهی می‌شود و فاصله گرفتن از جهت اصلی و امام مهمترین آسیب در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام دهشت بیان کرد: بنا به فرموده  مقام معظم رهبری، «به حاج قاسم و ابومهدی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم»، برمبنای این سخن مقام معظم رهبری هر کس پیرو حضرت زهرا(س) باشد مکتب است نه شخص، چرا که سردار دلها با الگوگیری از خط فاطمی و تبعیت از ولایت فقیه در مسیر انقلاب ماندگار و در بین مردم دنیا عزیز شد.
وی با اشاره به اینکه شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی با جهت شناسی دقیق ذوب در انقلاب اسلامی شده بود، گفت: حضور پرشور مردم ولایت مدار در تشییع پیکر پاک این مرد بزرگ نشانگر جهت شناسی ملت ایران است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه از دیدگاه حضرت صدیقه کبری(س) هر مکتب دارای پنج دسته طرافدار شامل افراد ناآگاه، ترسو، رفاه زده بی تقوا، تشنه قدرت و فرصت طلب و انقلابی صادق است، ابراز کرد: امروز خوشبختانه اکثریت مردم از گروه انقلابی صادق هستند که با جهت شناسی دقیق در مسیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری مانده اند.




نظرات کاربران