موکب های اربعین فرهنگ ناب اسلامی را در سیلاب دلگان به نمایش گذاشتند

فرماندار دلگان گفت: با استقرار موکب های امدادرسانی و مردم یاری اربعین در نقاط سیل زده دلگان فرهنگ زیبای اسلامی و نوعدوستی با شکوه خاصی در این منطقه از سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا در خصوص نقش موکب ها در امداد رسانی سیل اخیر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ظرفیت عظیم موکب ها در ایران اسلامی و گسترش روز افزون مسئولیت ها و ماموریت های اجتماعی و انسانی علاوه بر کارکرد اولیه موکب ها در خدمت رسانی به زوار حسینی در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، به عنوان دستاورد خط شکنی شهید حاج قاسم سلیمانی و ثمره خون پاک مجاهد نستوهی است که درب زیارت را به روی شیفتگان اهل بیت در عراق گشود و دشمن زبون داعشی را از حریم حرم های اهل البیت خارج و نابود نمود.
فرماندار دلگان با اشاره به اینکه شش موکب از استانهای مختلف در کمتر از دو هفته پس از وقوع سیلاب در این شهرستان مستقر و علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی و عمرانی اقدام به پخت حدود 20 هزار پرس غذا و توزیع میان سیل زدگان دلگانی کردند، افزود: تصورم این است که موکب ها اکنون همان مدل توسعه یافته هسته های مردمی پشتیبانی دوران جنگ تحمیلی است که با دل اداره می شود و با عمق احساس و عاطفه و صدق نیت، از معنویت و نظم خاصی برخوردار بوده و این مدل توسعه یافته در زمان زلزله و سیل و بلایای طبیعی و... بیشترین کارکرد و اثر گذاری را در کنار نهادها و دستگاههای مسوول دارد و در اندیشه خدام موکب ها، رنگ و نژاد و اعتقاد و مذهب معنا ندارد و صرفا خدمت به بندگان خدا در آن جای دارد.
شجاعی ادامه داد: نکته ظریف این است که موکب ها با قدرت مانور بالا و انعطاف پذیری فراوان در انواع موقعیت ها،ذخایر عظیم و ظرفیت گسترده ای برای خدمت به انقلاب و کشور، ایجاد نموده و مردم بیشترین باور و اعتماد را به موکب ها دارند.
فرماندار دلگان اظهار داشت: سیل اخیر بلوچستان فرصتی شد تا موکب ها با تمام وجود به مردم سیل زده جنوب استان خدمت کنند و ضمن خدمت رسانی، موجب نشر فرهنگ خاص خدمت در موکب ها در منطقه باشند.
شجاعی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات سیستان و بلوچستان در سیل اخیر استان نقش کلیدی در هدایت موکب ها و همراهی با ستاد مدیریت بحران استان داشته که حتما مردم قدردان این مسوولین پذیری هستند.


| شناسه مطلب: 99099




اربعین سیل زدگان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران