درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران

درخواست ایران از عراق برای افزایش زائران

محی الدین نجفی سرکنسول ایران در نجف در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی "نون" گفت : ایران رسما از عراق خواسته است تا تعداد زائران ایرانی عتبات مقدسه عراق به 10 هزار نفر در روز افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف از ارائه درخواستي به دولت عراق براي افزايش تعداد زائران عتبات عاليات عراق به 10 هزار نفر در روز خبر داد.

  " محي الدين نجفي " سركنسول ايران در نجف در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني "نون" گفت : ايران رسما از عراق خواسته است تا تعداد زائران ايراني عتبات مقدسه عراق به 10 هزار نفر در روز افزايش پيدا كند.

وي افزود : در حال حاضر روزانه بين 5 تا 7 هزار نفر در روز از ايران براي زيارت تبات عاليات عراق به اين كشور مي روند كه در مناسبتهاي ديني اين تعداد به 10 هزار نفر در روز مي رسد.

نجفي گفت : ما رسما درخواستي به دولت عراق براي افزايش تعداد زائران ايراني عتبات عاليات عراق به 10 هزار نفر در روز ارائه كرده ايم.

دولتهاي جمهوري اسلامي ايران و عراق در دوره نخست وزيري ابراهيم الجعفري در سال 2005 توافقنامه هاي امضا كردند كه بر اساس آن روزانه پنج هزار زائر ايراني به عتبات عاليات عراق سفر كنند كه اين تعداد با تكميل تاسيسات زيربنايي و هتلها در شهرهاي مقدس عراق افزايش يافت.


| شناسه مطلب: 9910







نظرات کاربران