چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س) چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س)

چهار توصیه مهم رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا(س)

رسول خدا (ص) فرمود:‌ای فاطمه، سر به بستر خواب مگذار مگر اینکه چهار عمل را انجام دهی: قرآن را ختم کن، پیامبران را شفیع خود قرار بده، اهل ایمان را از خویش راضی گردان و یک حج و عمره انجام بده.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید: در حالی که بستر خود را پهن کرده بودم، رسول خدا (ص) بر من وارد شد و فرمود:‌ای فاطمه، سر به بستر خواب مگذار مگر اینکه چهار عمل را انجام دهی: قرآن را ختم کن، پیامبران را شفیع خود قرار بده، اهل ایمان را از خویش راضی گردان و یک حج و عمره انجام بده. پدرم این چهار دستور را داد و مشغول نماز شد. من هم در حالی که انجام این چهار کار را مشکل می‌دیدم، به فکر فرو رفتم و صبر کردم که نماز پدرم تمام شود و برای انجام آن اعمال راهنمایی بگیرم. وقتی نماز حضرتش به پایان رسید، عرض کردم:‌ ای رسول خدا، چهار دستور به من دادی که برای انجام آن در این وقت کم توانایی ندارم.


آن حضرت لبخندی زد و بعد فرمود: اگر (قل هو الله احد) را سه مرتبه بخوانی، مثل این است که یک ختم قرآن انجام داده ای؛ و اگر بر من و پیامبران قبل از من صلوات بفرستی، همه ما روز قیامت شفیعان تو هستیم؛ و اگر برای اهل ایمان از خداوند آمرزش بخواهی، همه آنان از تو رضایتمند خواهند شد؛ و اگر بگویی: (سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اکبر) مانند این است که حج و عمره انجام داده‌ای.


 


نقل از کتاب فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفی، ص۳۰۴




مطالب مرتبط

نظرات کاربران