معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود

معامله قرن موجب تشدید تنش در منطقه می شود

روزنامه صهیونیستی "جرزالم پست" نوشت: "معامله قرن" به جای ایجاد توافق بین دو طرف، موجب شعله ور شدن آتش خشم فلسطینی ها و تشدید تنش در منطقه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این روزنامه صهیونیستی امروز (سه شنبه) در گزارشی افزود: رونمایی از این طرح در حالی صورت می گیرد که اخیرا کرانه باختری با آرامش و ثبات اقتصادی نسبی روبرو بوده است. فلسطینی ها پیشتر علاوه بر محکومیت معامله قرن، آن را رد کرده اند. "محمود عباس" رییس "تشکیلات خودگردان فلسطین" در یک بیانیه رسمی هشدار که اگر طرح "دونالد ترامپ" علیه حاکمیت و هویت مردم فلسطین باشد، پیامدهای جدی برای منطقه در پی خواهد داشت.


عباس در این بیانیه اعلام کرد: معامله قرن بدون رضایت فلسطینی ها پیش نخواهد رفت. رهبری فلسطین با حمایت مردمش مانع تمام تلاش ها برای پایان دادن به قضیه فلسطین می شود.


مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیشتر نسبت به قطع همکاری امنیتی با اسرائیل در کرانه باختری هشدار داده بودند.


به نوشته جروزالم پست، تعلیق همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی یکی از قویترین کارت ها در دست فلسطینی ها است.


این روزنامه نسبت به عملی شدن تهدید رییس تشکیلات خودگردان و امنیت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و به اقدامات نیروهای امنیتی فلسطین در کرانه باختری برای جلوگیری از حمله به سربازان ارتش اسرائیل اشاره کرد.


رابطه بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با امضای "توافق اسلو" در سال ۱۹۹۳ (شهریور ۱۳۷۲) آغاز شد و هر دو طرف همکاری امنیتی را به عنوان یک جنبه مهم برای حفظ ثبات در کرانه باختری می دانند.


همکاری بین دو طرف پیشتر در جریان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ (شهریور ۱۳۷۹) نیز متوقف شده بود که موجب کشته شدن هزار و ۱۳۷ صهیونیست و شهادت حدود ۴ هزار فلسطینی شد. هرچند سطح تنش در کرانه باختری هنوز اندک است، اما ارتش رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.


به گزارش روزنامه جروزالم پست، یکشنبه گذشته "آویو کوخاوی" رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک همایش نظامی با حضور ژنرال های ارشد ارتش را لغو کرد. اسرائیل دیگر نسبت به تصمیم گیری یکجانبه غریب نیست، در حالیکه پیشتر هیچکدام از آنها به صلح منجر نشده است.


بر اساس گزارشهای منتشر شده قرار است که امروز رییس جمهوری آمریکا از طرح یکجانبه معامله قرن رونمایی کند. ترامپ به همین منظور از مقامات رژیم صهیونیستی دعوت کرده تا در کاخ سفید حضور داشته باشند.


بر اساس این طرح کلیه شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری به رژیم اشغالگر ملحق خواهد شد و ارتش این رژیم به صورت دایم در مرزهای اردن مستقر می شود. در این طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد.


ارایه این طرح از سوی ترامپ از همان ابتدا با واکنش منفی امت اسلامی مواجه شده و بسیاری از کشورها و کارشناسان سیاسی نسبت به عواقب آن هشدار داده اند .


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران