بکارگیری خودروهای برقی برای جابجائی زائران در کربلا

آستان مقدس عباسی با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران حرم امام حسین و ابوالفضل العباس (علیهم السلام) خودروهای برقی را برای جابجائی زائران بکار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، استفاده از خودروهای برقی برای انتقال زائران ناتوان و یا مسن از بازرسی های ورودی مرکز شهرکربلا تا نزدیکترین مکان به آستانهای مقدس حرم امام حسین و قمر بنی هاشم، از خدماتی است که زیر نظر بخش خدمات آستان مقدس عباسی ارائه می شود.


این خودروها با گنجایش سیزده، هفت و پنج نفر زائران را در مسیرهای باب القبله حرم حضرت عباس (علیه السلام) به سمت خیابان جمهوری، خیابان العلقمی به سمت ایست و بازرسی خیابان میثم تمار و ایست بازرسی القمر به سمت آستان مقدس حسینی جابجا می کنند.


برپایه این گزارش، در زیارتهایی که زائران میلیونی در کربلا حضور دارند این خدمات از ایست و بازرسی القمر به سمت باب بغداد و از ایست و بازرسی الحوراء (علیها السلام) به سمت باب بغداد نیز ارائه می شود.


بکارگیری این خودروها فقط به جابجایی زائران محدود نمی شود و در زیارتهای میلیونی با توجه به حضور چشمگیر زائران و ازدحام جمعیت درخیابانها از این خودروها برای جابجایی بیماران و آبرسانی به زائران نیز استفاده می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران