بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در زمینه حج و زیارت در نشستی با حضور سرپرست حجاج ایرانی در مشهد بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درجلسه هم اندیشی بین پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه علوم اسلامی رضوی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان پژوهشکده و دانشگاه رضوی در مشهد برگزارشد؛ طرفین توافق کردند تفاهم نامه پژوهشی در زمینه حج و زیارت بین این دو مجموعه پس از بررسی اجرایی شود.


این تفاهم نامه به انجام مطالعات پژوهشی برای خدمت رسانی بهتر به زائران خانه خدا و  دیگرسفرهای زیارتی منجرخواهد شد.


دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با اشاره به اینکه مردم علاقمند سفر به حج، عمره و عتبات عالیات به مجموعه حج و زیارت مراجعه می کنند، اظهار داشت: این مجموعه مورد اعتماد مردم است و آنها عزیزانشان را به مدیران کاروان می سپارند تا برای سفرهای زیارتی به اماکن مقدسه اعزام شوند.  


وی افزود: حال که افتخارخدمت به ضیوف الرحمان نصیب ما شده است لازم به سپاسگزاری است و ارائه خدمت صادقانه از مصادیق این سپاسگزاری است.


وی برنامه ریزی مناسب برای سفرهای معنوی به عتبات، عمره و حج را ضروری دانست و با بیان اینکه برنامه ریزی خوب نیاز به مطالعه دارد، گفت: از مصادیق شکرگزاری، برنامه ریزی، حسن تدبیر و عاقبت اندیشی  است و عاقبت اندیشی از شاخصه های مدیریت است.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند: انسان در راس سیاست باید عدالت را رعایت کند و اگر بخواهد با عدل رفتارکند باید امور مردم را با رفق انجام دهد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان لزوم برخورد گشاده و پرهیز از ترشرویی و برخورد ناثواب با زائران امام حسین را یادآور شد و گفت: زائران ابی عبدالله ولی نعمت ما هستند، باید همه دست به دست هم بدهیم و برنامه ریزی، مدیریت و اجرای قوی در کارها را در خدمت به زائران به منصه ظهور برسانیم.


بر پایه این گزارش، دراین نشست آقایان ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جمعی از معاونین و مدیران گروههای علمی این دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین دکتراحمری مسئول دفتر نمایندگی بعثه در خراسان رضوی حضورداشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران