بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی

بررسی تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشکده حج وزیارت ودانشگاه علوم اسلامی رضوی

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در زمینه حج و زیارت در نشستی با حضور سرپرست حجاج ایرانی در مشهد بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درجلسه هم اندیشی بین پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه علوم اسلامی رضوی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان پژوهشکده و دانشگاه رضوی در مشهد برگزارشد؛ طرفین توافق کردند تفاهم نامه پژوهشی در زمینه حج و زیارت بین این دو مجموعه پس از بررسی اجرایی شود.


این تفاهم نامه به انجام مطالعات پژوهشی برای خدمت رسانی بهتر به زائران خانه خدا و  دیگرسفرهای زیارتی منجرخواهد شد.


دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با اشاره به اینکه مردم علاقمند سفر به حج، عمره و عتبات عالیات به مجموعه حج و زیارت مراجعه می کنند، اظهار داشت: این مجموعه مورد اعتماد مردم است و آنها عزیزانشان را به مدیران کاروان می سپارند تا برای سفرهای زیارتی به اماکن مقدسه اعزام شوند.  


وی افزود: حال که افتخارخدمت به ضیوف الرحمان نصیب ما شده است لازم به سپاسگزاری است و ارائه خدمت صادقانه از مصادیق این سپاسگزاری است.


وی برنامه ریزی مناسب برای سفرهای معنوی به عتبات، عمره و حج را ضروری دانست و با بیان اینکه برنامه ریزی خوب نیاز به مطالعه دارد، گفت: از مصادیق شکرگزاری، برنامه ریزی، حسن تدبیر و عاقبت اندیشی  است و عاقبت اندیشی از شاخصه های مدیریت است.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند: انسان در راس سیاست باید عدالت را رعایت کند و اگر بخواهد با عدل رفتارکند باید امور مردم را با رفق انجام دهد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان لزوم برخورد گشاده و پرهیز از ترشرویی و برخورد ناثواب با زائران امام حسین را یادآور شد و گفت: زائران ابی عبدالله ولی نعمت ما هستند، باید همه دست به دست هم بدهیم و برنامه ریزی، مدیریت و اجرای قوی در کارها را در خدمت به زائران به منصه ظهور برسانیم.


بر پایه این گزارش، دراین نشست آقایان ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جمعی از معاونین و مدیران گروههای علمی این دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین دکتراحمری مسئول دفتر نمایندگی بعثه در خراسان رضوی حضورداشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران