حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد

حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد

حجره طلبگی امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری اراک همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی آن حضرت به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، گلباران شد.

به گزارش |ایگاه اطلاع رسانی حج حج ، در این آیین که نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اراک ، تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، روحانیون، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم اراک حضور داشتند به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام شد.


فرماندار شهرستان اراک در این آیین گفت: امام خمینی(ره) رهبری مجاهد و دارای اهداف و اندیشه‌های متعالی بودند که توانستند در مدت زمانی کوتاه ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه احیاء کنند.


«حسین بختیاری» ادامه داد: ملت ایران که از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ستوه آمده بودند، اندیشه های والای امام راحل را درک کردند و تا پیروزی نهایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت ایشان دست برنداشتند.


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه های متفاوت جامعه است و آرمان‌های ایشان الگوی رفتاری در تمام جهان اسلام محسوب می‌شود.


رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این آیین گفت: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بین آزدی‌خواهان جهان بسیار رفیع و بلند است و باید از همه فرصت‌ها برای تبیین اندیشه‌های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر حکومتی آن حضرت را ترویج داد.


حجت الاسلام سید «احمد میرمهدی» افزود: امام راحل با نهضت انقلاب اسلامی، جامعه ایران را از جهل، نادانی، تاریکی، ظلم، فساد و بی‌بندوباری به سمت و سوی معنویت و خداپرستی هدایت کرد و امروز کشور ایران اسوه و الگوی تمامی کشورهای جهان محسوب می‌شود.


رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: شرایط فرهنگی امروز ایران اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست چرا که در آن دوران فساد و بی‌بندوباری در جامعه حاکم بود و اکنون نعمت بزرگ دین و اخلاق در جامعه حاکم است.


«احمد قدیری ابیانه» کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و هدایت‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری در اوج قدرت و اقتدار به سر می‌برد به طوری که این اقتدار؛ کشورمان را به عنوان بزرگترین چالش برای آمریکا تبدیل کرده است.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بدون هیچ الگویی به پیروزی رسید و اکنون به بزرگترین الگو در جهان اسلام تبدیل شده است.


امام راحل در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و مدت سه سال در حجره شماره ۲۲ مدرسه سپهداری اراک ساکن شدند.


حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.


این مدرسه دینی در دوره فتحعلی شاه قاجار و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.




نظرات کاربران