سازمان جغرافیایی و بعثه رهبری تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرتیپ دوم دکتر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی، تفاهم نامه همکاری میان این دو مجموعه امروز به امضاء رسید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب دراین مراسم طی سخنانی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام خمینی (رض) به میهن اسلامی، امضای این تفاهم نامه را بسیار ارزشمند خواند و گفت: بعثه مقام معظم رهبری در راستای اهداف و وظایف ذاتی خود در تلاش است تا همه امکاناتی خود را برای آموزش و بیان نکات آموزشی برای زائران استفاده کند.


وی افزود: باتوجه به اینکه سازمان جغرافیایی به عنوان یک سازمان موفق، دستاوردهای خوبی در این حوزه دارد و پیشنیه همکاری آن با مجموعه بعثه مقام معظم رهبری ارزشمند بوده است، در قالب این تفاهم نامه هرچه بیشتر از ظرفیت های این سازمان برای سامان بخشی محورهای مورد نیاز در حوزه حرمین شریفین، اعتاب مقدسه و اماکن زیارتی کشورهای اسلامی استفاده خواهد شد.


دکتر مجید فخری نیز با اشاره به سابقه همکاری سازمان جغرافیایی با بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: این مجموعه تعاملات بسیار خوبی را در تولید اطلس ها و نقشه های مورد نیاز شروع کرده است و امیدواریم به نیازهای این مجموعه در اسرع وقت پاسخ دهیم.


براساس این گزارش، هدف از انعقاد این تفاهم نامه، توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان جغرافیایی برای استفاده از امکانات و توانمند‌‌های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف است.


بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین المللی و داده‌‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری رویدادهای فناوری، سمینارها، دوره‌های تخصصی، مانورها، کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌‌ها و همایش‌‌های علمی مشترک در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.


در این تفاهم نامه همچنین بر بهره برداری از توان سازمان جغرافیایی برای پاسخگویی به نیازهای نوآورانه بعثه در حوزه فناوری‌های علوم ژئوماتیک تاکید شده است.


در این مراسم که چند تن از معاونین و مدیران هر دو مجموعه حضور داشتند آقای دکترعلی اکبر ضیایی رئیس و حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی معاون پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت نیز در خصوص اهمیت و ضرورت امضای این تفاهم نامه نکاتی را بیان کردند.




نظرات کاربران