نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی اربعین پژوهی برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی اربعین پژوهی از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری دانشگاه پیام نور و با حمایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نخستین همایش ملی اربعین پژوهی در راستای تحلیل و بررسی حرکت بزرگ جهان اسلام با محورهای «ابعاد تربیتی و روانشناسی اربعین»، «ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای اربعین»، «ابعاد جامعه‌شناختی اربعین»، «اربعین و جبهه مقاومت اسلامی»، «اربعین، اقتصاد و امنیت» برگزار می‌شود.


مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۳۰ بهمن‌ماه اعلام شده و پژوهشگران و محققان می‌توانند مقالات خود را از طریق وب‌سایت همایش به آدرس www.Fna.ir/aul ارسال کنند.


همایش اربعین پژوهی که اولین دوره آن به میزبانی دانشگاه پیام نور اهواز برگزار خواهد شد علاوه بر علمی بودن، یک رویداد فرهنگی و معنوی نیز محسوب می شود و برگزاری آن در خوزستان بعنوان دروازه تشیع و میزبان زائران اربعین، بر معنویت آن می‌افزاید.


با تلاش صورت گرفته و پس از حمایت دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه های علمیه، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز حمایت علمی خود از این همایش را اعلام کرد و این موضوع می تواند به برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد علمی کمک کند.


گفتنی است، نخستین همایش ملی اربعین پژوهی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، دانشگاه فرهنگیان، پژوهشکده حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و دانشگاه آزاد اسلامی، 21 اسفندماه در اهواز برگزار می‌شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران