یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند یک مسئول در انستیتو پاستور :  عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند

یک مسئول در انستیتو پاستور : عمره گزارها بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند

درآستانه عزیمت زائران بیت الله الحرام برای انجام عمره مفرده ، سرپرست آزمایشگاه تحقیقات آنفلوآنزا در انستیتوی پاستور گفت که رعایت بهداشت فردی امری همیشگی و در همه جا هست ولی در سفرهایی مانند عمره و حج که جمعیت بیشتری با سطوح بهداشتی مختلف گرد هم می آیند ، رعایت بهداشت فردی بیش از هر زمانی مهم و لازم است.

دكتر " معصومه خيري "  درگفت و گو اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري گفت:  يكي از موارد بسيار مهم در بهداشت فردي ، شستشوي دست و صورت بعد از هر بار استفاده از دستشويي ، پرهيز از تماس با افراد مشكوك به بيماري ، استفاده از ماسك و دستكش در محل هايي كه جمعيت بيشتر ونزديك به هم حضور دارند و استفاده از وسايل شخصي مي باشد.

 

وي به زائران توصيه كرد كه به راهنمايي هاي مديران كاروانها و پزشكان همراه و يا پزشكان مراكز درماني جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي حتما توجه داشته باشند.

 

دكتر خيري واكيسناسيون عليه بيماريهايي مانند آنفلوآنزا توسط افرادي كه بيشتر در معرض خطر هستند ، مانند افرادي كه دچار ضعف سيستم ايمني مي باشد را امري لازم خواند.

 

وي همچنين توصيه كرد كه زائران خود را عليه بيماريهايي كه هيات پزشكي حج جمهوري اسلامي ايران لازم و ضروري مي داند ، واكسينه كنند.

 

خانم دكتر خيري در مورد وضعيت شيوع بيماريهايي مانند آنفلوآنزا در سطح جهان و منطقه و ايران گفت كه در سطح جهاني در برخي نقاط مواردي از ابتلاي به آنفلوآنزا ديده شده است ولي خوشبختانه درايران تاكنون موردي از همه گيري آنفلوآنزا نداشته ايم .

 

او گفت كه انستيتو پاستور ايران و وزارت بهداشت دائما وضعيت بهداشتي جامعه را رصد و توصيه هاي لازم را ارايه مي كنند.

 

وي از مردم خواست تا به شايعات در زمينه مسايل بهداشتي توجه نكنند و عنايت داشته باشند كه در بسياري از موارد مي توان با رعايت بهداشت فردي  از ابتلا به بيماري جلوگيري كرد.


| شناسه مطلب: 9917







نظرات کاربران