اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت

اندونزی‌ در حج آینده ۲۳۱ هزار حاجی خواهد داشت

سفیر عربستان سعودی در اندونزی گفت: افزایش سهمیه زائران این کشور به ۲۳۱ هزار نفر در حج آینده منوط به گسترش ساخت و ساز در چندین مکان خواهد بود تا راحتی و امنیت زائران نیز تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عصام عابد الثقفی سفیر عربستان سعودی در اندونزی با اشاره به اینکه افزایش حجاج اندونزیایی منوط به گسترش ساخت و ساز در چندین مکان در مکه و مدینه است، بیان داشت:‌ اولین ملاحظه دولت عربستان سعودی در ارائه سهمیه اضافی برای حج، جمعیت این کشور است. با این حال، آسایش و امنیت زائران اندونزی نیز عامل مهمی است که دولت عربستان سعودی قبل از تصمیم‌گیری در مورد سهمیه اضافی باید در نظر بگیرد.


این در حالی است که پیش از این، دولت اندونزی درخواست ۱۰ هزار سهمیه اضافی را به عربستان ارائه داده بود. این درخواست به این دلیل ارائه شد که هر سال تعداد زائران اندونزی در حال افزایش است.


سهمیه اصلی زائران از اندونزی تا به امروز ۲۱۱ هزار نفر بوده است که ۱۹۴ هزار نفر از آن سهمیه معمولی و ۱۷ هزار نفر سهمیه ویژه است.البته تعداد سهمیه اصلی براساس توافق‌نامه اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در سال ۱۹۸۷ میلادی در امان، پایتخت اردن تعیین شده است.


با این وجود، در سال ۲۰۱۹ میلادی دولت اندونزی توافق سلمان، پادشاه عربستان برای افزایش سهمیه حج به تعداد ۲۰ هزار نفر را دریافت کرده است.


دولت اندونزی امیدوار است که افزایش سهمیه به ۲۳۱ هزار نفر بتواند به سهمیه اصلی برای زائران اندونزی تبدیل شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران