یادداشت/ «إِنَّ اللَّـهَ مَعَنَا» فریاد ملتی که با ولایت است

وقتی اراده الهی به غالب شدن یک ملت بر همه دشمنانش تعلق بگیرد دیگر عِده و عُده مهم نیست بلکه ایمان به وعده‌های الهی همراه با تلاش و جهاد با تمام قوا در راه او مهم است.

به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و پیروزی‌های پی در پی ملت انقلابی ما در برابر رژیم ستم‌شاهی پهلوی و کودتاهای داخلی و خارجی، همچنین شکست دشمنان در عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی و موفقیت در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان به‌ویژه استکبار جهانی نسبت به انواع فتنه‌های داخلی و خارجی به وضوح نشان‌دهنده اراده الهی و یاری و نصرت پروردگار متعال به ملت صبار و شکور ایران اسلامی است، به فرموده خداوند «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» و اگر او ملتی را یاری کند دیگر غلبه‌ای بر آن ملت نخواهد بود چراکه قرآن می‌فرماید: «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ» شرط یاری خداوند به ملتی، اراده آن ملت به فرمانبرداری از اوست.
پروردگار متعال اطاعت از رسول و امامان معصوم(ع) را اطاعت از خویش معرفی کرده است، در زمان غیبت امام عصر(عج) امت را به مراجعه و پیروی از فقیه عالم، عادل، شجاع، آگاه به زمان، نگه‌دارنده خویش از هوا و هوس و مدیر و مدبر امر فرمودند، ولایت فقیه را حجت خویش بر ما و خویش را حجت خدا بر خلق معرفی کردند، رستاخیزی که در بهمن سال ۱۳۵۷ در ایران به وقوع پیوست در حقیقت رجوع ملت ایران به اطاعت از فرمان امام زمان(عج) بوده است و با پذیرش ولایت نصرت الهی نصیب ملت ما شده است.
ایمان به تحقق وعده‌های الهی که تاکنون ما را به نقطه فعلی رسانده است از عناصر بومی قدرت ملت ایران است. عنصر معنویت، جهاد، شهادت، عبور از منافع فردی و فدا شدن برای ملت و جامعه و ایران و در یک کلمه پیشقراولانی همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) و شاگرد مکتب ولایت چون شهید سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی می‌تواند این بعد قدرت را تقویت کند.


مبارزه با این بُعد از قدرت ملت ایران سال‌ها زودتر از جنگ اقتصادی شروع شد و هنوز ادامه دارد، اما هنوز هسته سخت ایمانی و فرهنگی ملت ایران دست نخورده است که باید تقویت شود، تحقق دولت اسلامی در تحقق و گسترش این قدرت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
روزهایی که خداوند نعمت‌هایش را بر ملت ما تمام کرد، در چهل سال انقلاب برای همه مشخص و آشکار است، همانند ایام‌الله دهه فجر، از ورود امام خمینی(ره) و استقبال میلیونی ملت ایران از سراسر کشور تا وحدت کلمه در بین اقشار مختلف مردم حول محور الله که در ولایت تجلی یافت و به فرموده امام خمینی(ره) «ایمان ثابت امت و وحدت کلمه دو رمز پیروزی بود که از طرف خداوند به ملت ما هدیه داده شد» و این موضوع از اعجاز الهی در قرن معاصر بوده است و هر کدام از اینها یوم‌الله ملت ما است که البته امت قدردان نعمت‌های ویژه الهی است، آنچه را که در گام اول انقلاب بر ما گذشت با همه دشمنی استکبار هم اتمام نعمت الهی بود و هم صبر و شکرگزاری ملت در برابر کینه‌های دشمنان، که این هم برای دوست و دشمن اعجاب‌آور است.
در آغازین سال شروع گام دوم انقلاب هم شاهد روزهایی بودیم که دست قدرت خداوند را با چشمان خویش در برابر بهت جهانیان مشاهده کردیم، آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند «آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ جهان را شکل دادند، این یکی از ایام‌الله است. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایام‌الله است. اینها روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند اینها. اینکه یک نیرویی، یک ملتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس آن روز جزء ایام‌الله است، کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟ آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل‌های مادی در این مسائل می‌کنند، عقب می‌مانند. باید دست قدرت خدا را دید. بعد معنوی و بسیار مهم این حادثه همین است که خدای متعال این کار را می‌کند. وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را در ملت به‌وجود می‌آورد، انسان باید احساس کند که اراده‌ الهی بر پیروزی این ملت است. این نشان‌دهنده‌ این است که اراده‌ الهی بر این است که این ملت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود».


وقتی اراده الهی به غالب شدن یک ملت بر همه دشمنانش تعلق بگیرد دیگر عِده و عُده مهم نیست بلکه ایمان به وعده‌های الهی همراه با تلاش و جهاد با تمام قوا در راه او مهم است و آن وقت است که وعده خداوند محقق می شود که «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ» و قطعاً ملتی که با ولایت باشد یقین دارد خدا با اوست و فریاد می‌زند «إِنَّ اللَّـهَ مَعَنَا» و «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً».


به قلم حسین عبدالله‌پور




مطالب مرتبط

نظرات کاربران