بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت  بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت 

بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه عبرت 

سرپرست حجاج ایرانی با حضور در موزه عبرت ایران از ساختمان مشترک ضد خراب کاری، مخوف‌ترین شکنجه گاه سازمان اطلاعات و امنیت رژیم ستم شاهی معروف به ساواک بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هم‌زمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به همراه جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری با حضور در موزه عبرت ایران از ساختمان مشترک ضد خراب کاری، مخوفترین شکنجه گاه سازمان اطلاعات و امنیت رژیم ستم شاهی معروف به ساواک بازدید کردند.
دراین بازدید، مسئولان بعثه مقام معظم رهبری از سلول‌های مختلف انفرادی وعمومی ساختمان کمیته مشترک ضد خرابکاری و قسمت های مختلف موزه عبرت از جمله اتاق ها و وسایل شکنجه زندانی ها، بندهای 1، چهره های ماندگار و مشاهیر واتاق تمشیت دیدن کردند و در هرقسمت با توضیحات افرادی که در این محل در دوران رژیم ستم شاهی زندانی بودند در جریان نحوه برخورد با زندانیان و شکنجه هایی که می شدند، قرار گرفتند .
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حاشیه بازدید از موزه عبرت ایران گفت: این موزه بسیار آموزنده و دیدن آن برای همه مردم به ویژه مسئولان لازم است تا بدانند چه تلاش‌ها و زحماتی را انسان های صالح در راه نجات کشور از حاکمیت ستمگران متحمل شدند تا امروز کشور ایران اسلامی در جهان بدرخشد.
وی افزود: شایسته است به منظور استفاده بهتر و بیشتر از این موزه، آیات و کلمات قصار مناسب حاکی از تحقق وعده‌های الهی در بخش‌های مختلف نقشبندی شود تا برای بازدیدکنندگان آموزندگی بیشتری داشته باشد، زیرا ما مدیون فداکاری این افراد و خون شهدای انقلاب اسلامی هستیم که شماری از آن‌ها در همین زندان‌ها متحمل رنج‌های فراوانی شدند.
این گزارش حاکی است، در دهه 50 در دوران محمد رضا پهلوی، ساواک از زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری برای بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی و گرفتن اعتراف از آنان استفاده می کرد.
این زندان ازاوایل سال 1350 به مهم ترین مکان بازداشت، شکنجه و تخلیه اطلاعات انقلابیون تبدیل شد و به گفته ساواک با توجه به اسناد تاریخی موجود طی سال های 1350 تا 1357 هزاران نفر از مبارزان وانقلابیون در عملیات کمیته مشترک ضد خراب کاری ساواک دستگیر و تعداد زیادی نیز به شهادت رسیدند.
اجبار متهم به ایستادن به مدت طولانی، شلاق زدن، دست بند از پشت با قلاب کردن دست ها به هم، آویختن صلیبی، شوک، سوزاندن بدن، قفس داغ و... از جمله شکنجه های شکنجه گران ساواک در زندان ساختمان کمیته مشترک ضد خراب کاری بود.
از چهره های معروفی که دراین مکان زندانی بودند می‌توان به حضرات آیات: رهبر معظم انقلاب اسلامی، طالقانی،  هاشمی رفسنجانی و شهیدان گرانقدر استاد مرتضی مطهری، سیدمحمد قاضی طباطبایی، اشرفی اصفهانی، شاه آبادی، سید محمد بهشتی، محمدجواد باهنر و محمد علی رجایی اشاره کرد.




نظرات کاربران