توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق

توصیه های مهم آیت الله سیستانی برای بازگشت آرامش به عراق

مرجعیت دینی عراق ضمن انتقاد از وضعیت اخیر این کشور بیان داشت: توجه نکردن به توصیه های مرجعیت موجب شده است که خون انسان های بی گناه ریخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید احمد صافی تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا برگزار شد، پیام حضرت آیت الله سید علی سیستانی را قرائت کرد.


در این پیام آمده است: با وجود توصیه های مکرر مرجعیت دینی مبنی بر ضرورت دوری از خشونت، التزام به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و دوری جریان های مردمی که خواهان اصلاحات هستند از آسیب رساندن به منافع مردمی، اما این مسائل مانع از وقوع حوادث دردناک و تاسف برانگیز روز های گذشته که منجر به ریختن ناحق خون انسان های بی گناه که آخرین مورد آن رویدادهای چهارشنبه شب شهر نجف اشرف بوده، نشده است.


در این پیام نوشته شده است: مرجعیت دینی مانند گذشته هر گونه تجاوز و تعدی از سوی هر طرفی را که باشد محکوم و به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند، تسلیت می گوید و برای مجروحان و آسیب دیدگان طلب شفا و سلامتی می کند. همچنین مرجعیت مانند گذشته تاکید می کند که نیروهای امنیتی رسمی باید از ورود به هرج و مرج و برهم زدن نظم عمومی کشور جلوگیری کنند، زیرا آنان مسؤول حفظ امنیت و ثبات و محافظت از تظاهرات مسالمت آمیز، مراقبت از اموال عمومی و خصوصی مردم، شناسایی افراد نفوذی و خرابکار هستند و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست، البته باید توجه داشته باشند که ضمن به کار گیری اصول حرفه ای در شغل خود از هر گونه توسل به خشونت به شدت اجتناب ورزند.


در این پیام آمده است: مرجعیت دینی در خطبه های نماز جمعه گذشته، رویکرد خود برای خروج از بحران های موجود را تشریح کرده است و دولت جدید نیز باید شایسته اعتماد مردم باشد و توانایی بازگرداندن آرامش به کشور و اقتدار به دولت را داشته باشد.


حضرت آیت الله سیستانی همچنین تاکید کرد که دولت جدید باید زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در فضایی مطمئن و به دوری از تاثیرگذاری های جانبی در زمینه های مالی و اسلحه و مداخلات خارجی را فراهم کند. مرجعیت بار دیگر تاکید می کند که در هیچ کدام از این مسائل به صورت جزئی ورود نمی کند و به اظهار نظر نیز نمی پردازد.




نظرات کاربران