رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید»

رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید»

مراسم سومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ سومین مراسم پاسداشت هنر و انقلاب اسلامی و مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» امروز یکشنبه   (۲۰ بهمن‌ماه)، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.


داستان آن مرد با باران می‌آید، روایتی حماسی از وقایع سال ۵۷ است، اما این بار کودکان و نوجوانان قهرمانان داستان‌اند.


در این مراسم ایمان عطارزاده، معاون هماهنگی مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی و معاون مؤسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری در سخنانی اظهار کرد: این کتاب بخشی از مبارزات مردم را نشان می‌دهد البته چاپ اول این کتاب در سال ۹۱ منتشر شده و چاپ امروز بازنشر هفتم این اثر است.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری انس با کتاب است ایشان بر توسعه فرهنگ کتابخوانی تأکید ویژه داشته و دارند و حاشیه‌های بسیاری درباره کتاب‌های مختلف نوشته‌اند در همین راستا امیدوارم به زودی بتوانیم تمامی تقریظ‌های ایشان را در قالب کتابی منتشر کنیم.


وی گفت: تاکنون هشت مراسم تحت عنوان ادبیات دفاع مقدس برگزار کرده‌ایم و ۵۵ تقریظ نیز از حضرت آقا منتشر شده است در کنار این برنامه‌ها آئین‌هایی تحت عنوان پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب برگزار کرده‌ایم که امروز سومین دوره آن برگزار می‌شود.


بعد از سخنان عطارزاده نمایشنامه‌ رادیویی برگرفته از کتاب «آن مرد با باران می‌آید» اجرا شد سپس گروه سرود طلیعه‌داران به اجرای برنامه پرداخت. در قسمت دیگری نیز تصاویری از نویسنده کتاب پخش شد که در آن از دغدغه‌های خود در نویسندگی سخن راند.


بخش دیگر این برنامه مربوط به سخنرانی نویسنده کتاب بود.


وی گفت: ایده این کتاب سال ۸۹ به ذهنم خطور کرد، در آن زمان از خودم پرسیدم ما برای انقلاب چه کرده‌ایم؛ انقلابی که برای من به عنوان زن کرامت آورده است. این انقلاب همچنین جسارت اندیشیدن در همه ابعاد اجتماعی را به زنان و مردان داده است اما به واسطه جنگ تحمیلی همه توجهات به این امر معطوف شد پس وظیفه خود دانستم در حد توانم در مورد انقلاب کتابی مناسب بنویسم.



سامانی با بیان اینکه ۹ ماه زمان برای تحقیقات صرف کرده است، گفت: تلاشم این بود که بهترین تحقیقات را درباره این کتاب انجام دهم تا نگاهم به انقلاب اسلامی واقعی باشد.


درادامه این مراسم محمد رسولی شاعر، اشعاری درباره انقلاب اسلامی و حاج قاسم سلیمانی خواند و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در سخنانی تأکید کرد: حضور نوجوانان در این برنامه حال و هوای دیگر ایجاد کرده است، زیرا جوانان مخاطب اصلی این اثر هستند.


وی گفت: از نویسنده کتاب کمال تشکر را دارم زیرا با خواندن اثرش به یاد دوران تحصیلم افتادم. همین مسئله نشان می‌دهد نویسنده توانسته برداشتی واقعی از نسل بچه‌های انقلاب داشته باشد. بچه‌های انقلاب با جلسات مخفیانه، شعار نویسی، دلشورهای والدین، تعقیب و گریز‌های کوچه به کوچه آشنا هستند و اتفاق به خوبی در کتاب وجیهه سامانی ترسیم شده است.


شخصیت‌پردازی قوی داستان


امام جمعه موقت تهران درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: کتاب «آن مرد با باران می‌آید» به واقع اثری مطلوب است چون ویژگی‌های داستان‌نویسی به خوبی در آن رعایت شده است همچنین شخصیت‌پردازی قصه به زیبایی شکل گرفته است و به ویژه بهزاد به عنوان شخصیت اصلی داستان و نحوه ورودش به انقلاب به درستی تصویر شده است و البته تحقیقات خوبی درباره جریان‌های دانش‌آموزی شکل گرفته است و این امر بیانگر آن است، نویسنده اتفاقات آن دوران را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده است همچنین حادثه‌پردازی و شخصیت‌ها به شکلی شایسته در این اثر روایت شده است.



وی در خاتمه سخنانش گفت: این کتاب همچنین به نقش زنان به عنوان حامیان انقلاب توجه درستی دارد در ضمن این کتاب نشان می‌دهد همه آدم‌ها در مسیر مبارزه با سرعت بیشتری تربیت و رشد پیدا می‌کنند. در خاتمه سخنانم می‌خواهم از رهبر انقلاب تشکر کنم که با عنایتی که داشتند به جوانان چراغ راه نشان داده تا بتوانند از وجود چنین کتاب‌هایی مطلع شوند.


بعد از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری کودک هنرمند فاطمه زهرا رضایی دکلمه‌ای با محوریت انقلاب و سردار سلیمانی اجرا کرد و سپس با حضور حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، ایمان عطارزاده، حجج‌اسلام شیرازی و امرودی از خانواده شهید مدافع حرم علی سعد تجلیل به عمل آمد و در پایان از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب آن مرد با باران می‌آید رونمایی شد.



متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب به این شرح است:


بسمه تعالی


بسیار خوب و هنرمندانه و پرجاذبه نوشته شده است. تصویری که از ماه‌های آخر مبارزات نشان می‌دهد، درست و روشن و واقعی است. به گمان من همه‌ جوان‌ها و نوجوان‌های امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند. از نویسنده‌ کتاب باید تقدیر و تشکر شود ان‌شاءالله.


مرداد ۹۸


رمان «آن مرد با باران می‌آید» توسط نشر کتابستان معرفت منتشر شده و به داستان زندگی خانواده‌ای از طبقه‌ متوسط می‌پردازد که در مقطع تاریخی هفدهم شهریور تا بیست‌و‌ششم دی‌ماه ۱۳۵۷ درگیر مبارزات علیه رژیم ستمشاهی شده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران