اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران

اعلام آمادگی سازمان توسعه برای تامین کالاهای مورد نیاز زائران

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی این سازمان برای بسط و توسعه همکاری جهت تامین نیازهای عتبات عالیات با سازمان حج و زیارت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران حاكي است، "حميد صافدل" در ديدار با "علي ليالي"‌ رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي كشور درباره امكان تامين نيازهاي سازمان حج و زيارت براي حجاج، گفت: از طريق شركت‌هاي توانمند صادراتي كشور مي‌توان نيازهاي حجاج را تامين كرد.

وي با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبتني بر اينكه "همه بخش‌هاي صنعتي بايد محصولات خود را با محوريت صادرات توليد و دستگاه‌هاي دولتي نيز بايد با تلاش چند جانبه و هنرمندانه بازار صادرات را تامين كنند" افزود: در سال 88 تعداد 746 كانتينر 20 فوت و در سال 89 حدود 577 كانتينر به حمل محموله هاي صادراتي كشور شامل لبنيات، مواد غذايي، خشكبار، ميوه، گلاب و غيره با اعطاي يارانه 50 درصدي توسط سازمان به عربستان سعودي ارسال شده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ايران اظهار داشت: در نظر است در زمينه تامين و اجاره سردخانه و حمايت ويژه از حمل دريايي كالا به كشور عربستان نيز اقداماتي در سال آينده انجام گيرد.

وي با اشاره به نياز كشور به تامين برخي از فرآورده‌هاي دامي نظير روده و پوست و با توجه به تقاضاي تشكل هاي مرتبط، گفت: سازمان توسعه تجارت ايران براي سرمايه گذاري در عربستان براي فرآوري اوليه پوست و روده و ارسال آن به ايران براي فرآوري نهايي و صدور به بازارهاي هدف آمادگي دارد.

رييس سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار ضمن استقبال از اين طرح به آمادگي سازمان حج به تامين تمام مايحتاج از محل منابع داخلي به خصوص واحدهاي توليدي – صادراتي كشور اشاره كرد.

ليالي با ارايه گزارشي از ميزان اعزام زائر مشتمل بر اعزام 800 هزار نفر به عمره و 100هزار نفر به حج تمتع، افزود: سازمان حج آمادگي دريافت تمام اقلام مورد نياز به ارزش بالغ بر 600 ميليون دلار را دارد.

وي اظهار داشت: از مجموع 95 قلم كالاي مورد نياز براساس برنامه ريزي‌هاي به عمل آمده حدود 35 قلم كالا از ايران تامين و شرايط براي تامين مابقي اقلام مهياست.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: شركت‌هاي ايراني چنانچه شرايط لازم نظير قيمت و كيفيت مناسب و رقابتي و شرايط مناسب تحويل كالا در مقصد را داشته باشند به طور قطع در اولويت نخست سازمان حج براي تامين نيازها خواهند بود.

گفتني است، در اين ديدار مقرر شد كارگروهي مركب از نمايندگان دو سازمان با برگزاري جلسات منظم برنامه ريزي‌هاي لازم را در اين راستا انجام و به تاييد روساي سازمان‌هاي متبوع براي اجرا برسانند.


| شناسه مطلب: 9921







نظرات کاربران